خبرگزاری کار ایران

دبیر کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران:

روحانی کارگران را برای پیگیری شکایت علیه مزد دلگرم كرد

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۶۰

«رئیس جمهور جدید هم ادعای کارگران در خصوص ناعادلانه بودن مزد را تایید کرد/ این اظهارت به کارگران برای پیگیری شکایت آنها دلگرمی می‌دهد».

دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران گفت: با گفته‌های اخیر آقای روحانی بار دیگر صحت اعتراض قانونی کارگران به دستمزد ناعادلانه سال 92 اثبات شد.

«حسین حبیبی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: رئیس جمهور جدید در نخستین کنفرانس مطبوعاتی خود با گفتن اینکه «قانون می‌گوید که حقوق مزدبگیران باید بر مبنای نرخ تورم تعیین شود» شکایت کارگران عیله مصوبه دستمزدها را تایید کرد.

وی بابیان اینکه از دولت جدید انتظار داریم که طبق برنامه خود امکان اجرای قانون را تسریع کند، افزود: این اظهارات به کارگران این دلگرمی را می‌دهد که با جرئت بیشتری شکایت خود را در دیوان عدالت اداری پیگیری کنند.

وی همچنین از طولانی شدن روند رسیدگی به شکایت کارگران در دیوان عدالت اداری انتقاد کرد و گفت: با توجه به مستندات موجود و اثبات حقانیت ادعای کارگران دیوان باید تاکنون رای خود را صادر کرده باشد.

وی افزود: آخرین بار پیش از انتخابات برای پیگری شکایت به دیوان مراجعه کردیم اما کارشناسان دیوان گفتند که در حال بررسی پرونده هستند.

این مقام کارگری گفت: با این حال کارگران امیدوارند که طبق گفته‌های رئیس دیوان عدالت اداری کارشناسان و قضات این مرجع قضایی به دور از مصلحت اندیشی به شکایت کارگران عیله مزد رسیدگی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز