خبرگزاری کار ایران

رئیس فراكسیون كارگری مجلس:

كارآفرینی نیازمند توسعه بخش خدمات است

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۲۸

چكیده: «زمانی توسعه خدمات مذموم بود و بر توسعه کشاورزی و صنعتی و معدنی تاکید می شد اما بعد از تحولات چند دهه اخیر این باور که می توان در بخش خدمات تولید ثروت کرد باب شد.»

دبیر كل خانه كارگر بر لزوم بسط اندیشه ی كارآفرینی در كشور و ارتباط موثر آن با توسعه ی بخش خدمات تاكید كرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب كه در همایش «كار، كارگر و كار آفرینی» در مركز آموزش علمی كاربردی خانه كارگر تهران سخن گفت، اظهار داشت: اگر به کارآفرینی از دید آکادمیک نگاه کنیم، موضوع جدیدی خواهد بود. ترویج کارآفرینی با ترویج تجارت دیجیتالی، نرم افزاری و اینترنتی بسط پیدا کرد. مشخص شد می توان ثروت های مجازی تولید کرد و می توان از عوامل مجازی برای تولید ثروت استفاده کرد در حالی که پیش ازآن ثروت ملموس‌تر بود.

وی ادامه داد: بنابراین اندیشه ای که انسان بتواند با اتكا به آن نسبت به کسب و کار تحول ایجاد کند زمینه ی رویش پیدا کرد. اینکه چگونه کارگری تبدیل به کارفرمای خود شود و چگونه کارگر با ثروت ارتباط برقرار کند.

رئیس فراكسیون كارگری مجلس افزود: کارآفرینی بیش از آن که به تولید صنعتی، معدنی و کشاورزی بیانجامد متعلق به بخش خدمات بوده است. آمریکا در دهه 90 می رفت که دچار فروپاشی اقتصادی شود اما با زایش نزدیک به صد هزار بنگاه کوچک جدید با سقف 18 کارگر خود را احیا كرد.

به گفته ی آقای محجوب، لازمه ی ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، توسعه خدمات است. زمانی توسعه خدمات مذموم بود و بر توسعه کشاورزی و صنعتی و معدنی تاکید می شد اما بعد از تحولات چند دهه اخیر این باور که می توان در بخش خدمات تولید ثروت کرد باب شد.

دبیر كل خانه كارگر در پایان اظهار داشت: کار خانگی پدیده ای موثر در کارآفرینی است و میدان آن اندیشه ذهن خلاق مردم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز