خبرگزاری کار ایران

رئیس فراكسیون كارگری:

مجلس لایحه اصلاح قانون كار را به دولت بازمی‌گرداند

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۴۶

«در جلسه‌‌ی هفته گذشته کمسیون اجتماعی مجلس نمایندگان گروه‌های کارگری و کارفرمایی به اتفاق اعلام کردند که مواد این لایحه مورد تایید آن‌ها نیست/ کمسیون اجتماعی مجلس از سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا به منظور بررسی لایحه اصلاتا هرچه زود‌تر جسله شورایعالی کار را تشکیل دهد.»

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه‌ای که دولت برای اصلاح قانون کار تدوین کرده است مورد تایید گروه‌های کارگری و کارفرمایی نیست.

«علیرضا محجوب» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: در جلسه‌ای که هفته گذشته به منظور بررسی لایحه اصلاح قانون کار در کمسیون اجتماعی مجلس برگزار شد، نمایندگان گروه‌های کارگری و کارفرمایی به اتفاق اعلام کردند که مواد این لایحه مورد تایید آن‌ها نیست.
وی گفت: به همین دلیل کمسیون اجتماعی مجلس ضمن بازگرداندن لایحه ارسالی دولت، از سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا به منظور بررسی این لایحه، هرچه زود‌تر جسله شورایعالی کار را تشکیل دهد.
دبیرکل خانه کارگر بابیان اینکه طبق قانون برنامه پنجم توسعه، دولت موظف است تا لایحه اصلاح قانون کار را بر مبنای توافق تشکلهای کارگری و کارفرمایی تهیه و برای تصویب به مجلس ارسال کند، گفت: واکنش نمایندگان کارگری و کارفرمایی به لایحه ارسالی دولت نشان می‌دهد که دولت برخلاف قانون برنامه عمل کرده است.
محجوب ادامه داد: مجلس زمانی بررسی لایحه اصلاح قانون کار را دستور کار خود قرار می‌دهد که بداند دولت طبق قانون برنامه و با مشارکت گروه‌های اجتماعی لایحه اصلاح قانون کار را تدوین کرده است.
رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه لایحه اصلاح قانون کار تنها شامل پیشنهادات دولت است گفت: در این لایحه حداقل هفت مورد وجود دارد که شركای اجتماعی درباره آن‌ها به توافق نرسیده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز