خبرگزاری کار ایران

دبیر اتحادیهٔ کارگران قراردادی تاكید كرد:

لزوم تلاش برای نجات کارگران از شرایط فعلی

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۱۳

«افزایش دستمزد متناسب با نرخ تورم واقعی می‌تواند بخشی از مشکلات جامعهٔ کارگری را حل کند./ کارگران در نوک پیکان تاثیر پذیری از تحریم‌های اقتصادی غرب قرار دارند.»

دبیر اتحادیهٔ کارگران قراردادی و پیمانی كشور در آستانه روز جهانی کارگر، «بهبود وضعیت معیشتی کارگران» را از مطالبات مهم آنان در این روز دانست.

«رجبعلی شهسواری» در این باره به ایلنا گفت: شرایط اقتصادی نامناسب کشور، بیشترین فشار را بر جامعهٔ کارگری وارد می‌کند. کارگران در نوک پیکان تاثیر پذیری از تحریم‌های اقتصادی غرب قرار دارند.

وی با اشاره به لزوم تلاش برای «نجات کارگران» از شرایط فعلی افزود: دولت باید تلاش کند تا با کنترل قیمت‌ها و مهار تورم، شرایط اقتصادی کارگران را بهبود دهد. افزایش دستمزد متناسب با نرخ تورم واقعی می‌تواند بخشی از مشکلات جامعهٔ کارگری را حل کند.

این فعال کارگری با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی حداقل مزد در سال ۹۲ تصریح کرد: هزینهٔ معیشت کارگران سرسام آور است و مزد ۹۲، پاسخگوی نیازهای جامعه کارگری نیست. اعتراضات بی‌سابقهٔ کارگران به مزد سال جاری ناشی از همین موضوع  است.

دبیر اتحادیهٔ کارگران قراردادی در پایان از پرداخت «حقوق کمتر از حداقل قانونی» به کارگران انتقاد کرد و نسبت به رواج این مساله هشدار داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز