خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه كارگر تهران:

هنوز پاسخی به درخواست راهپیمایی روز كارگر داده نشده است

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۳۶

«از بزرگ‌ترین خواسته های جامعه کارگری ساماندهی قراردادهای موقت کار و افزایش نرخ دستمزد بر اساس تورم واقعی است که با وجود قانونی بودن این مطالبات هیچ واكنشی را از سوی دولت مشاهده نمی‌كنیم.»

یک فعال کارگری در تهران با اشاره به درخواست كارگران برای برگزاری راهپیمایی در روز كارگر، صدور مجوز راهپیمایی به کارگران را نشان دهنده ظرفیت بالای نظام در مواجهه با مشكلات و انتقادات دانست.

«اسماعیل حق پرستی» دبیر خانه كارگر استان تهران با اشاره به اینکه تشکلات کارگری درخواست مجوز راهپیمایی روز کارگر را به وزارت کشور ارائه داده‌اند، به ایلنا گفت: با وجود اینکه فردا پنجشنبه (پنجم اردیبهشت) نخستین روز از هفته کارگر است، متاسفانه هنوز پاسخی به درخواست راهپیمایی کارگران داده نشده است.

این فعال كارگری ادامه داد: در همه استان‌ها و شهرستان‌ها نیز ستاد‌های اجرایی هفته کارگر با حضور سازمان‌ها و دستگاهای دولتی تشکیل می‌شود اما در ‌‌‌نهایت نتیجه درخواست تشکلات کارگری برای برگزاری راهپیمایی کارگران و بیان خواسته‌های صنفی این قشر عظیم جامعه هنوز مشخص نیست.

دبیرخانه کارگر تهران با بیان اینکه هنوز امکاناتی فراهم نشده است که کارگران بتواند خواسته‌ها و مشکلات را مستقیما به گوش مسئولان برسد، افزود: بیشتر این درخواست‌ها در قالب بیانیه‌ها و قطع نامه‌ها توسط تشکلات کارگری به طرق مختلف و در رسانه‌ها مطرح شده است اما هنوز عکس العملی از جانب دولت مشاهده نشده است.

حق‌پرستی در ادامه با تاکید بر اینکه مطالبات اصلی كارگران مورد توجه قرار نمی‌گیرد، اظهار داشت: از بزرگ‌ترین خواسته های جامعه کارگری ساماندهی قراردادهای موقت کار و افزایش نرخ دستمزد بر اساس تورم واقعی است که با وجود قانونی بودن این مطالبات هیچ واكنشی را از سوی دولت مشاهده نمی‌كنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز