خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتحادیه کارگران قراردادی کشور:

پیشكسوتان جامعه كارگری برای شكایت از دستمزد پیش‌‌رو باشند

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۹۵

«با این گرانی و شرایط اقتصادی که کارگران در آن قرار دارند ۲۵ درصد حقوق اضافه شده دردی را از جامعه کارگری دوا نمی‌کند/ حقوق ۴۸۷ هزار تومانی کفاف نیازهای حداقلی معیشت کارگران را نمی‌دهد.»

نایب رئیس اتحادیه کارگران قراردادی کشور با انتقاد از شرایط سخت اقتصادی این كارگران، دستمزد ۴۸۷ هزار تومانی را ناكافی برای تامین حداقل‌های معیشتی کارگران دانست و از بزرگان و پیشكسوتان جامعه كارگری خواست برای شكایت از مصوبه شورای عالی كار در خصوص تصویب دستمزد سال آینده، به دیوان عدالت اداری پیش‌رو باشند.

پرویز مرادی در این باره به ایلنا گفت: با این گرانی و شرایط اقتصادی که کارگران در آن قرار دارند ۲۵ درصد حقوق اضافه شده دردی را از جامعه کارگری دوا نمی‌کند. حقوق ۴۸۷ هزار تومانی کفاف نیازهای حداقلی معیشت کارگران را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: هر روز کارخانه‌ای تعطیل می‌شود. برای مثال، کارخانهٔ ماشین سازی پارس و شرکت اکباتان که از واحد‌های تولیدی بزرگ خاورمیانه محسوب می‌شدند و در پروژه‌های ملی سهم به سزایی داشتند مدت هاست به تعطیلی کشانده شده‌اند.

این فعال کارگری افزود: وضعیت قراردادهای کارگران و امنیت شغلی آنان بسیار ناگوار است. قرارداد‌ها یا ۳ ماهه است یا ۶ ماهه یا سفید امضا و حق اخراج عملا به کارفرمایان سپرده شده است.

نایب رئیس اتحادیه کارگران قراردادی کشور در پایان اظهار داشت: شکایت بردن به دیوان عدالت اداری راه حلی است که باید از سوی پیشکسوتان و بزرگان جامعه کارگری صورت گیرد. آن‌ها می‌توانند در این مساله پیشرو باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز