خبرگزاری کار ایران

دبیرخانه كارگر زنجان:

تورم افسار گسیخته اجازه برنامه‌ریزی حقوق را به كارگران نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۲۳

به دنبال هر افزایش دستمزدی، افزایش چند برابری قیمت ارزاق و کالاهای اساسی را پیش رو داشته‌ایم و اگر دولت بخواهد نرخ دستمزد ثابت شود باید تورم را کنترل کند.

یك فعال كارگری در زنجان معتقد است ناتوانی دولت در كنترل تورم برنامه ریزی كارگران برای گذران حداقلی معیشت را بر هم زده است.

مرتضی ریحانیان با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: کارگران برای تامین معیشت حداقلی خود باید برنامه‌ریزی دقیق و مدونی داشته باشند اما ناتوانی دولت در کنترل تورم از سوی دولت باعث شده که کارگران قادر به پرداخت هزینه‌های جاری زندگی نباشند و امنیت ذهنی خود و خانواده‌شان سلب شود.

به گفته دبیر اجرایی خانه كارگر زنجان، به دنبال هر افزایش دستمزدی، افزایش چند برابری قیمت ارزاق و کالاهای اساسی را پیش رو داشته‌ایم و اگر دولت بخواهد نرخ دستمزد ثابت شود باید تورم را کنترل کند.

این فعال كارگری در این زمینه اضافه کرد: یکی از راه کارهایی که با استفاده از آن می‌توان تورم را بر اساس میزان دستمزد کنترل کرد، تحویل کالاهای اساسی بصورت غیر نقدی است.

ریحانیان در تشریح شرایطی كه عدم تناسب میان دستمزد و تورم برای كارگران ایجاد كرده است، افزود: هم اکنون کارگران با مشکلات اقتصادی و مالی فراوانی دست به گریبان‌اند و این باعث شده كه در بسیاری از جهات، زندگی برای تامین نیازهای ابتدایی و تحصیلی فرزندان خود دچار لطمات جبران ناپذیری شوند.

این فعال کارگری با بیان اینکه پیشنهادات اخیر در خصوص افزایش ۳۰ درصدی دستمزد با توجه به نوسانات نرخ تورم، آینده‌ای مبهم برای این قشر از جامعه فراهم می‌سازد، تصریح کرد: با توجه به افزایش چند برابری قیمت اقلام مصرفی، حداقل حقوق پیشنهادی می‌بایستی حداقل سه برابر دستمزد فعلی شود تا کارگران قدرت خرید و توان تامین معیشت یک خانوار چهار نفری را داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز