خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره کار طبس مدعی شد:

بازرسان كار وظیفه‌شان را در معدن یال شمالی انجام داده بودند

asdasd
کد خبر : ۲۹۵۶۸

این مقام دولتی كه اداره متبوعش طبق قانون كار وظیفه انجام بازرسی‌های منظم و مستمر از كارگاه‌ها برای جلوگیری از وقوع حوادث كار را داراست، مدعی شد در بازرسی از معدن یال شمالی مورد مشکوکی مشاهده نشده بود.

 در پی وقوع حادثه انفجار معدن یال شمالی طبس در بامداد روز گذشته، رئیس اداره کار این شهرستان اتهام قصور بازرسان كار را تكذیب كرد و مدعی انجام سه مورد بازرسی در سال جاری از این معدن شد.

حسین ابراهیم‌زاده در این باره به ایلنا گفت: وظیفه بازرسی اداره کار از معادن سالی یک بار است که دراین مورد (یال شمالی) بازرسان این شهرستان از ابتدای سال سه مورد بازرسی انجام داده‌اند.

این مقام دولتی كه اداره متبوعش طبق قانون كار وظیفه انجام بازرسی‌های منظم و مستمر از كارگاه‌ها برای جلوگیری از وقوع حوادث كار را داراست،  با بیان اینکه طی بازرسی اداره کار از معدن یال شمالی مورد مشکوکی مشاهده نشده بود، اظهار داشت: طبق نظر و مشاهدات کار‌شناسان معادن علت حادثه معدن یال شمالی که سبب کشته شدن ۸ کارگر نیز شده است تصاعد آنی گاز بوده است.

رئیس اداره کار شهرستان طبس در خصوص زمان ارائه گزارش اداره کار از علت انفجار این معدن و کشته شدن ۸ کارگر گفت: از دیروز صبح بازرسان اداره کار طبس در محل وقوع حادثه حضور داشته و در حال برسی عوامل احتمالی علت حادثه هستند.

ابراهیم‌زاده درباره گزارش بازرسین اداره کار از معدن یال شمالی نیز اظهار داشت: با اینکه تا کنون از وضعیت نا‌امن بودن این معدن و تخلفات كارفرما و همچنین حوادث مشابه کارگری گزارشی داده نشده است اما در صورت اعلام نظر نهایی بازرسان و سایر مراجع قانونی با متخلفین برخورد خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز