خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگران دریایی:

شرکت کشتیرانی مشمول قانون کار است

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۱۵

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی دولتی نیست و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی واگذارشده است‌/ با توجه به ماده ۱۹۰ قانون کار، کارگران شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی مشمول این قانون می‌شوند.

عضو انجمن صنفی کارگری دریانوردان جمهوری اسلامی مرکز خلیج فارس، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی را مشمول قانون کار خواند و از عدم پیگیری شکایت خود در این باره از سوی نهاد‌های قضایی استان هرمزگان انتقاد کرد.

غلامرضا زنگی اهرمی در این باره به ایلنا گفت: از سال ۷۸، شکایت و مکاتبات بسیاری با اداره کار استان هرمزگان داشتم. من مدعی هستم که شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی خصوصی است و مشمول قانون کار می‌شود. نهایتا در سال ۸۸، شکایتم طی دادخواستی وارد هیات تشخیص شد.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه در آن زمان، آرایی صادر شد مبنی بر اینکه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی دولتی است و شامل قانون کار نمی‌شود‌.

این بازنشسته شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی افزود: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی دولتی نیست و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی واگذارشده است‌. ‌۲۵ درصد از این شرکت متعلق به صندوق بازنشستگی، ۲۵ درصد آن متعلق به سازمان تامین اجتماعی، ۱۰ درصد متعلق به پرسنل، ۱۰ درصد متعلق به وزارت بازرگانی، ۲۰ درصد متعلق به دولت و ۱۰ درصد هم به سهام عدالت واگذار شده است‌. ‌

غلامرضا زنگی اهرمی در پایان اظهار داشت: با توجه به ماده ۱۹۰ قانون کار، کارگران شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی مشمول این قانون می‌شوند. همچنین در سال ۹۱، آقای ظریفی آزاد استعلامی را از استخدام کشوری ریاست جمهوری انجام داد که مشخص شد کارگران کشتیرانی جمهوری اسلامی مشمول قانون کار می‌شوند. به این ترتیب وزارت کشور، حکم هیات تشخیص را قرار دانسته و خواهان رسیدگی مجدد به پرونده اینجانب شده است که متاسفانه تاکنون وزارت کار به این نامه بی‌توجه بوده‌ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز