خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگران دریایی خواستار شد:

سه جانبه گرایی در تدوین قانون کار دریایی رعایت شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۵۲

تدوین قانون کار دریایی بر عهدهٔ وزارت کار و سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است و امیدوارم بحث سه جانبه گرایی در تهیهٔ پیش نویس آن رعایت شود.

رئیس انجمن صنفی کارگری دریانوردان جمهوری اسلامی مرکز خلیج فارس اظهار امیدواری کرد تا «بحث سه جانبه گرایی» در تدوین «قانون کار دریایی» رعایت شود.

نادر ظهوری با اشاره به تصویب کنوانسیون ۱۴۷ کار دریایی در مجلس شورای اسلامی، به ایلنا گفت: بعد از ۴۰ الی ۵۰ سال، همچنان یک قانون کار دریایی مدون برای کارگران دریایی وجود ندارد. امیدواریم با اقدام مجلس در تصویب کنوانسیون ۱۴۷ کار دریایی، قانون کار دریایی هر چه زود‌تر تدوین، تصویب و اجرا شود.

این فعال کارگری افزود: تدوین قانون کار دریایی بر عهدهٔ وزارت کار و سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است و امیدوارم بحث سه جانبه گرایی در تهیهٔ پیش نویس آن رعایت شود. همچنین شرکت‌های کشتیرانی و تشکلات کارگری - دریانوردی نیز هر کدام با داشتن یک رای، در تهیه و تدوین پیش نویس آن دخیل هستند.

این فعال صنفی در پایان با اشاره به تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی بر ایران اظهار داشت: سیاست‌های نادرست دولتمردان منجر به تحریم کشتیرانی ملی و تجاری شده است. متاسفانه چون همهٔ کشتیرانی‌های ملی و تجاری ایران دولتی شده‌اند مشمول تحریم‌های غرب قرار گرفته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز