خبرگزاری کار ایران

یك فعال كارگری در بندر عباس خبر داد:

تشكیل کانون انجمن‌های صنفی کارگران هرمزگان ظرف یك ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۹۸

چکیده: «ممانعت از شکل گیری و كاهش فعالیت تشکلات کارگری برای پی گیری مطالبات صنفی کارگران در سالهای گذشته خسارات جبران ناپذیری را به بدنه جامعه کارگری کشور وارد کرده است.»

یك فعال كارگری در بندر عباس از شکل گیری کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان هرمزگان در یک ماه آینده خبر داد.

«محمد دریانوس» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: تشکلات کارگری استان هرمزگان در تلاش‌اند با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان را تشکیل دهند.
دبیر خانه كارگر بندر عباس، عدم همکاری وزرای سابق کار را مهم‌ترین عامل افت تشکلات کارگری در سال‌های اخیر عنوان کرد و افزود: ممانعت از شکل گیری و كاهش فعالیت تشکلات کارگری برای پی گیری مطالبات صنفی کارگران در سالهای گذشته خسارات جبران ناپذیری را به بدنه جامعه کارگری کشور وارد کرده است.
این فعال كارگری بر لزوم حفظ استقلال تشکلات کارگری تاکید کرد و گفت: شکل گیری تشکلات مدنی همانند کانون انجمن‌های صنفی کارگران می‌تواند اتحاد کارگران را در پاسداری از منافع صنفی‌شان موجب شود.
دبیر خانه كارگر بندر عباس در خاتمه با بیان اینکه جامعه کارگری امروز نیازمند شکل گیری تشکل‌های صنفی است افزود: این تشکلات وظیفه‌ای جز حراست از منافع کارگران ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز