خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

افزایش بودجه عمرانی به 56 هزار میلیارد تومان

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۶۷

با نزدیک شدن به فصل نقل و انتقالات افزایش نسبی در قیمت ساختمان خواهیم داشت اما با توجه به اینکه قیمت ارز کاهش پیدا کرده است، این افزایش چشم گیر نخواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش بودجه عمرانی در سال 92 بحران را از بازار مسكن خارج كرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی هاشمی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نشست خبری که امروز در ساختمان نظام مهندسی برگزار شد، با اشاره به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: امسال در زمینه شهری و اقتصادی ساختمان‌های کشور برای سازمان نظام مهندسی سال حماسه ملی بوده است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به بودجه سال گذشته که 39 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود، گفت: بودجه محقق شده کمتر از 15 هزار میلیارد تومان بود و آنچه مورد انتظار بود، نمی‌توانست نیاز‌های جامعه را تامین کند و برخی از پروژه‌های عمرانی کشور به مرحله‌ اجرا نرسیدند.

به گفته هاشمی بودجه عمرانی امسال کمتر از مصوب سال 91 یعنی به میزان 37 هزار میلیارد تومان برآورد شده بود اما آنچه که اکنون برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده 56 هزار میلیارد تومان است.
هاشمی گفت: رشد بودجه عمرانی ارتباط مستقیمی با بحث رفاه، ایمنی و اشتغال دارد و باید دراولویت فعالیت‌های اقتصادی قرار گیرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی در رابطه با مشکلات گودبرداری اظهار داشت: این مشکلات بیشتر بر اساس عدم صلاحیت افراد به وجود آمده است سازمان نظام مهندسی هم با وجود اینكه در این مورد وظیفه‌ای ندارد، نظارت‌های لازم را انجام داده است.
هاشمی در رابطه با به کار گیری کاردان‌ها افزود: خواسته و مطالبه سازمان نظام مهندسی این است که از این گروه برای نظارت در بخش مسکن استفاده کند و در این رابطه تفاهماتی هم بین وزارت راه و شهرداری و سازمان نظام مهندسی در دست اقدام است.
وی در همین راستا افزود: وزارت راه و شهرسازی بدون به تفاهم رسیدن با سازمان نظام مهندسی ابلاغیه صادر کرده بود که با مفاد قانون مغایرت دارد و مورد اعتراض سازمان نظام مهندسی قرار گرفت.
هاشمی افزود: این ابلاغیه متوقف شد و قرار بر این شد که در یک دوره یک ماه و یا 45 روزه در چارچوب اجرایی این کار ابلاغ شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی با اشاره به طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی گفت: ما از ابتدا مخالف ادغام این دو نهاد بودیم اما با تصویب دولت دهم و مجلس هشتم این ادغام با هزینه‌های زیادی صورت گرفت.

وی درمورد طرح مجدد تفكیك وزارت راه و شهرسازی گفت: طرح تفکیک هنوز به صورت رسمی به کمیسیون عمران ارایه نشده است با این حال ما تفکیک یکباره را به مصلحت نمی‌دانیم، البته ممكن است ارایه دهندگان استدلال‌های بسیار قوی برای توجیه کمیسیون عمران مجلس داشته باشند.
هاشمی تاكید كرد:  با تصویب این طرح در شرایط فعلی، فعالیت‌های عمرانی در سال 92 دچار بحران خواهد شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید گفت: سیاست‌های عمرانی کشور چندان تغییری نخواهد کرد چون براساس تفکر سیاسی نیستند و تنها ممکن است جهت گیری و نوع پروژه تغییر داشته باشد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:در هر صورت بودجه 92 تصویب شده است و دولت جدید با شعار قانون گرایی به روی کار آمده است تنها می تواند در سرعت انجام پروژه ها تغییر ایجاد کند و هر گونه تغییری در پروژه‌ها باید به صورت پیشنهاد در دستور کار مجلس قرار گیرد.
هاشمی گفت: مهمترین اقدام دولت جدید استفاده از بخش خصوصی است، در بخش خصوصی ظرفیت‌های زیادی وجود دارد كه با استفاده از این بخش رشد اقتصادی کشور بسیار پیشرفت خواهد کرد.
وی در خصوص ایرادات وارد به مسکن مهر افزود: مسکن مهر یکی از بهترین پروژه‌های عمرانی کشور است و چون بزرگترین و پراکنده ترین پروژه نیز هست اشکالات زیادی دارد.
هاشمی در ادامه افزود: تا دو سال پیش اشکالات مسكن مهر در حد 15 درصد كل پروژه بوده است اما بعد از آن به کمتر از 2 درصد رسید.
مهدی هاشمی گفت: ارایه شناسنامه فنی به طور جدی از طرف سازمان نظام مهندسی پیگیری می شود و تا حد زیادی هم عملیاتی شده است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: در تهران برای ساختمان های بالای 3 هزار متر شناسنامه فنی صادر می شود.
هاشمی پیش بینی کرد: با نزدیک شدن به فصل نقل و انتقالات افزایش نسبی در قیمت ساختمان خواهیم داشت اما با توجه به اینکه قیمت ارز کاهش پیدا کرده است، این افزایش چشم گیر نخواهد بود.
وی ادامه داد: با توجه به کاهش قیمت مصالح ساختمانی انتظار پایین آمدن قیمت ساخت و تولید مسکن را داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز