خبرگزاری کار ایران

عضو هیات علمی مرکز پژوهش‌های بازرگانی در گفت‌وگو با ایلنا:

موافق تفكیك وزارت صنعت از بازرگانی نیستم

کد خبر : ۹۵۴۹۷

وزیر جدید صنعت، معدن و بازرگانی باید ناهماهنگی‌های بوجود آمده در این وزارتخانه را حل و فصل کند و سیاست‌های صنعتی و تجاری را با یکدیگر همسو سازد.

عضو هیات علمی مرکز پژوهش‌های بازرگانی گفت: موافق تفکیک وزارت صنعت از بازرگانی نیستم.

علی دینی ترکمان، عضو هیات علمی مرکز پژوهش‌های بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به چالش‌های پیش روی وزیر جدید صنعت، معدن و بازرگانی اظهار داشت: هر چند محمد رضا نعمت‌زاده از مدیران با سابقه در عرصه صنعت است اما وزارتخانه ادغامی صنعت، معدن و تجارت با مشکلاتی نظیر ادغام تئوریک و غیر عملیاتی، کمبود نقدینگی، افت تولید صنایع و مشکلات فرامدیریتی (تحریم‌ها) روبروست.

وی افزود: زمانی که بحث ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنعت به میان آمد بنده جزء افرادی بودم که با این ادغام به لحاظ تئوریک نه اما به لحاظ عملیاتی مخالفت کردم زیرا این اتفاق باید ۳۰ سال پیش رخ می‌داد نظیر وزارت صنعت و بازرگانی در ژاپن، نه زمانی که هر کدام از وزارتخانه‌ها به دستگاهی عظیم و طویل تبدیل شده‌اند.

دینی خاطر نشان کرد: وزیر جدید صنعت، معدن و بازرگانی باید ناهماهنگی‌های بوجود آمده در این وزارتخانه را حل و فصل کند و سیاست‌های صنعتی و تجاری را با یکدیگر همسو سازد.

وی تصریح کرد: هم اکنون بحثی که بوجود آمده تفکیک این دو وزارتخانه از یکدیگر است که بنده به هیچ عنوان موافق این تفکیک نیستم هر چند در ابتدا باید این دو وزارتخانه کوچک می‌شد و سپس اغام صورت می‌گرفت اما با تفکیک دوباره آن بی‌ثباتی سازمانی در نظام اداری ایران افزایش پیدا می‌کند آنچه هم اکنون حائز اهمیت است بحث عملیاتی شدن این دو وزارتخانه است.

عضو هیات علمی مرکز پژوهش‌های بازرگانی ایران با اشاره به افزایش تحریم‌ها و مشکلات فرا مدیریتی و وزارتخانه‌ای خاطرنشان کرد: هم اکنون بنگاه‌های تولیدی و صنعتی در کشور با مشکلات ارزی روبرو هستند که این امر منجر به افت تولید آن‌ها شده است که امیدواریم دولت جدید در گشایش سیاست‌های ارزی راهگشا باشد.

دینی افزود: کمبود نقدینگی بنگاههای تولیدی و بحث سخت گیری شبکه بانکی در پرداخت مطالبات معوقه و افزایش ریسک اعتباری شبکه بانکی از دیگر مشکلات این حوزه محسوب می‌شود که وزیر جدید صنعت، معدن و بازرگانی باید این موضوعات را نیز حل و فصل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز