خبرگزاری کار ایران

احمد حاتمی یزد در گفت‌و‌گو با ایلنا:

ناكامی در حفظ ارزش پول ملی را به شرایط بین المللی ربط می دهند

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۸۶

مادامی که نرخ ارز تابع مسائل تحریم باشد هیچ‌گاه نمی‌توان برای سرنوشت ارز تصمیم گیری کرد.

مدیرعامل سابق بانک صادرات با بیان اینکه هر گونه تعیین نرخ به صورت نرخ مرجع مبادله‌ای و شناور مدیریت شده در شرایط کنونی نمی‌تواند اقتصاد را از برون رفت نجات دهد،گفت: نرخ ارز تابع مسایل حاصل از تحریمهاست و مادامی که نرخ ارز تابع مسائل تحریم باشد هیچ‌گاه نمی‌توان برای سرنوشت ارز تصمیم گیری کرد.

احمد حاتمی یزد در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر نه تنها کشور مانقشی در قیمت جهانی نفت ندارد، بلکه در میزان فروش نیز نمی‌تواند تاثیرگذار باشد چراکه ایران با شرایط تحریم مواجه است و این وضعیت به شرایط سال‌های دهه ۶۰ کاملا نزدیک است.

این کار‌شناس ارشد اقتصادی با اشاره به تاریخچه تولید و فروش نفت در دهه ۶۰ اظهار داشت: در آن زمان نه تنها میزان تولید مشخص نبود، بلکه میزان فروش نیز در اختیار ما نبود.

وی ادامه داد: از یک سو جنگ بر کشور ما حاکم بود و از سوی دیگر تحریم‌ها اقتصاد کشور را شکننده کرده بود لذا عملا ایران نمی‌توانست در معادلات قیمتی ارز و نفت ایفای نقش کند.

حاتمی یزد تصریح کرد: مادامی که نرخ ارز تابع مسائل تحریم باشد هیچ‌گاه نمی‌توان برای سرنوشت ارز تصمیم گیری کرد.

مدیر عامل اسبق بانک صادرات با اشاره به عدم شفافیت سیاستهای ارزی بانک مرکزی و اینکه حتی مدیران بانکی هم نسبت به عملکرد این بانک توجیه نمی‌شوند، گفت: ناکامی در حفظ ارزش پول ملی، اغلب به شرایط بین‌المللی منسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز