خبرگزاری کار ایران

حکیمی؛ نماینده مخالف وزیر پیشنهادی صنعت:

نعمت زاده 14 مورد وام غیرقابل توجیه در پرونده دارد

کد خبر : ۹۶۸۲۷

چرا هیچ وقت خط لوله اتیلن غرب اجرایی نشد یا یک قرارداد پتروشیمی با خارج از کشور؛ مبلغی به ارزش ۸۶۰ میلیون یورو هزینه برداشت/ نعمت زاده در زمان ریاست در پتروشیمی 14 مورد وام غیرقابل توجیه در پرونده دارد.

ایلنا: حکیمی(نماینده مردم رودبار) ضمن مخالفت با انتخاب وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: آقای نعمت‌زاده ۱۴ مورد وام‌های غیرقابل توجیه در خارج از عرف سازمانی دارد که به افراد و اشخاص صوری در زمان ریاست‌اش در پتروشیمی پرداخت شده و هیچ‌گاه به آن رسیدگی نشده است.

وی با اشاره به برخی از این شرکت‌ها افزود: به عنوان مثال شرکت ماهسان صنعت نوین در سال ۸۴ به میزان ۷ میلیارد دلار، شرکت گرانل مروارید یزد مبلغ ۹۷۷ میلیون دلار، شرکت مشهد ۲ میلیارد دلار و نیز مبالغی دیگر طی سال‌های ۸۴ و ۸۵ در این شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

حکیمی خاطرنشان کرد: در سال ۷۷ دولت وقت؛ حکم تاسیس منطقه ویژه اقتصادی عسلویه را می‌دهد که ۵ ماه پس از آن فردی از طرف نعمت‌زاده اقدام به تبانی از منابع طبیعی و زمین‌های این منطقه به عنوان ایجاد سنگ شکن می‌کند که ریالی برای این کارخانه پرداخت نکرده است و صورت جلسه غیرقانونی با ایشان به امضا رسیده است.

وی افزود: ‌در زمان احمدی‌نژاد این موضوع پیگیری می‌شود و فرد مورد نظر محکوم می‌شود.

حکیمی با اشاره به آماده بودن پتروشیمی غرب افزود: ‌چرا هیچ وقت خط لوله اتیلن غرب اجرایی نشد و یا یک قرارداد پتروشیمی با خارج از کشور؛ مبلغی به ارزش ۸۶۰ میلیون یورو هزینه برداشت؟ اما در زمان احمدی‌نژاد‌‌ همان قرارداد با ۳۳۰ یورو صرفه‌جویی به امضا رسید. آقای نعمت‌زاده باید درمورد این مسائل پاسخگو باشد.

وی افزود: واگذاری برخی از واحدهای پتروشیمی براساس مذاکرات شخصی انجام شده به عنوان مثال دو واحد در پتروشیمی جم و نیز واحدهایی در پتروشیمی امیرکبیر و خارک همچنان بلاتکلیف هستند. این‌ها همه ضررر به بیت‌المال محسوب می‌شوند.

حکیمی افزود: چرا واحد پتروشیمی بدون مجوزی در خارک بدون خوراک‌‌ رها شده است؟ درصورتیکه می‌توانست این واحد سرمایه‌آور باشد یا چرا تجهیزاتی که برای پتروشیمی خریداری شده، هیچ‌گاه استفاده نشده و میلیارد‌ها دلار به بیت‌المال ضرر وارد شد.

حکیمی با اشاره به فعالیت گسترده نعمت‌زاده در بخش خصوصی افزود: ایشان و خانواده ایشان در شرکت‌هایی نظیر توسعه تجارت نعمت، ‌توان پردازش، ‌کمیا صنایع دالاهو و یکی دو شرکت دیگر فعالیت دارند و مالکیت آن‌ها در اختیار خانواده ایشان است. همچنین در شرکت‌های توسعه صنعت لاوان و متانول عسلویه سهام‌دار هستند. حال این سوال پیش می‌آید که چگونه با وجود کهولت سن و ناراحتی قلبی؛ این حجم مشغله کاری دارند و می‌خواهند سنگین‌ترین وزارتخانه کشور را نیز مدیریت کنند.

وی بابیان اینکه شخص دیگری که ایشان در مدیریت بازرگانی پتروشیمی منصوب کرده بود؛ میلیارد‌ها دلار از اختلاف ارز ۱۲۲۶ تومانی درخصوص واردات ماشین آلات طرح توسعه لاوان سوءاستفاده کرد، به موضوع خرید یک شرکت پتروشیمی در فیلیپین اشاره کرد و افزود: در زمان خرید این واحد کاملا زیان‌ده بوده و در حدود ۲۰۰ میلیون دلار زیان داده است.

وی در خاتمه گفت: به نظر می‌رسد با وجود کهولت سن و داشتن بیماری و نیز مشغله‌های بسیاری که ایشان در بخش خصوصی دارند، نمی‌توانند بزرگ‌ترین وزارتخانه کشور که در زمینه اشتغال و سرمایه مردم فعالیت دارد را مدیریت کنند. امیدوارم نمایندگان مجلس با بررسی دقیق‌تری به نعمت‌زاده رای ندهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز