خبرگزاری کار ایران

حقیقت‌پور در تذکر شفاهی:

بحران آب در اردبیل جدی است

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۷۵

وزارت نیرو همچنین با دادن تخصیص‌های جدید از ارس باعث نگرانی شده است.

ایلنا: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: امروز بحران آب را به طور جدی در دشت اردبیل هم در جنوب هم رد مرکز و شمال اردبیل ملاحظه می‌کنیم و انتقاد جدی از وزارت نیرو داریم که اقدام عاجلی را برای حل این مشکل انجام نمی‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، منصور حقیقت‌پور در نشست علنی امروز (یکشنبه ۶ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی گفت: بحران آب در دشت اردبیل امروز باعث شده است که ما نگران حیات منطقه اردبیل باشیم.

نماینده مردم اردبیل درمجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: متأسفانه وزارت نیرو اقدامات اساسی برای رفع این مشکل را انجام نداده است و علی رغم اینکه کار‌شناسان تأکید کرده‌اند که حق آبه‌های را هم از قزل اوزن و هم از ارس تأمین می‌شود، تا کنون متأسفانه وزارت نیرو اقدام شایسته‌ای در این رابطه انجام نداده است.

حقیقت‌پور همچنین تصریح کرد: وزارت نیرو همچنین با دادن تخصیص‌های جدید از ارس باعث نگرانی شده است.

وی ادامه داد: حیات اقتصادی و سیاسی ۵۰ هزار شاکل دشت مغان امروز وابسته به تصمیمات صحیح وزارت نیرو است که متأسفانه برای انتقال حق آبه ۵۰۰ متر مکعبی از سد خردآفرین در طول ۱۲ سال، صرفا ۲۰ کیلومتر کانال احداث کردند و پیش بینی می‌کنیم برای ۱۴۰ کیلومتر بعدی، نیم قرن زمان لازم است تا وزارت نیرو بخواهد حق آبه ما را تحویل دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: امروز بحران آب را به طور جدی در دشت اردبیل هم در جنوب هم در مرکز و شمال اردبیل ملاحظه می‌کنیم و انتقاد جدی از وزارت نیرو داریم که اقدام عاجلی را برای حل این مشکل انجام نمی‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز