خبرگزاری کار ایران

رهامی با اشاره به اطلاعیه شماره ۵ وزارت کشور عنوان کرد:

صدور چنین اطلاعیه‌ای خلاف قانون و مشی رهبر انقلاب است

کد خبر : ۸۱۲۶۰

رهبر انقلاب پس از انداختن رای خود به صندوق اشاره کردند نام 31نفر مورد نظر برای شورای شهر را به طور کامل در صفحه مخصوص پر کرده‌اند که این نشانه‌ای بر تاکید ایشان در خصوص رای دادن به کاندیدای مورد نظر برای ریاست جمهوری و همچنین 31نامزد شورای شهر به طور هم‌زمان داشت.

ایلنا: رهامی با اشاره به اطلاعیه شماره 5 وزارت کشور تاکید کرد هیچ ضرورتی برای صدور چنین اطلاعیه‌ای از طریق رسانه‌های جمعی وجود نداشت و مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند نام هر31 نفر را در برگه رای خود نوشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ضمن بیان اینکه بنا بر قاعده کلی و فضای حاکم گفتمانی مسئولان عالی‌رتبه کشور اتفاقا باید عکس چنین چیزی گفته می‌شد، اظهار کرد: درست است که قانون الزامی در رابطه با رای دادن به لیست نامزدهای شورای شهر یا ریاست جمهوری در نظر نگرفته است اما برای گسترش آراء همگانی هم که شده باید بخش‌نامه‌ای داده شود که مردم را تشویق به رای دادن کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: ایشان هم هنگامی که رای خود را به صندوق انداختند اشاره کردند نام 31نفر مورد نظر خود را به طور کامل در صفحه مخصوص پر کرده‌اند که این نشانه‌ای بر تاکید ایشان در خصوص رای دادن به کاندیدای مورد نظر برای ریاست جمهوری و همچنین 31کاندید شورای شهر به طور هم‌زمان دارد. درحالیکه صدور چنین اطلاعیه‌ای خلاف موازین قانونی است و ستاد برگزاری انتخابات کشور نباید به این صورت عمل می‌کرد.

وی ادامه داد: این برخلاف رویه سابق وزارت کشور در برگزاری انتخابات شوراها تلقی می‌شود و اگر قرار به انتشار اطلاعیه‌ای باشد قطعا باید برای ارشاد به شرکت بیشتر صورت بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز