خبرگزاری کار ایران

محسن کوهکن در گفت و گو با ایلنا:

حضور اصلاح‌طلبان مقید به قانون اساسی در انتخابات لازم است

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۷۱

اعضای جامعه نمایندگان ادوار معتقد نیستند که همه گروه ها درجامعه باید به یک سمت و سو حرکت کنند/ ذهنیت های افراد است که گاهی اوقات موضوعات را سیاه و سپید می‌بیند.

دبیر کل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس گفت: جامعه اسلامی نمایندگان ادوار به دنبال این است که با برنامه و استراتژی برنامه های انتخاباتی خود را دنبال کند.

محسن کوهکن در گفتگو با خبر نگار ایلنا در رابطه با فعالیت انتخاباتی جامعه اسلامی نمایندگان ادوار گفت: جامعه اسلامی نمایندگان ادوار تنها با تحلیل ارزیابی و پیشنهاد در انتخابات حاضر نمی‌شود.

وی  افزود: جامعه اسلامی نمایندگان ادوار به دنبال این است که با برنامه و استراتژی برنامه های انتخاباتی خود را دنبال کند و نمایندگان خود را در جبهه پیروان رهبری که از 15 گروه تشکیل شده‌اند و در این تشکل ها حضور یافته و در این بخش اکنون فعال هستند، انتخاب می‌کند.

دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس گفت: آغوش جامعه اسلامی نمایندگان ادوار و جبهه پیروان رهبری برای همه افرادی که اعلام آمادگی کرده اند تا در انتخابات ریاست جمهوری  ورود پیدا کنند باز است و به تحلیل ها و برنامه کاندیداها گوش می‌کنیم اما هنوز وارد بررسی مصادیق انتخاباتی نشدیم.

وی در ادامه در رابطه با فعالیت اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: حضور کسانی که داعیه اصلاح طلبی دارند و تعریف آنها نیز به معنی همین یک کلمه یعنی به سامان کردن امور است و مبنای نظام را اعم از قانون اساسی قبول دارند در انتخابات لازم می دانیم.

وی خاطرنشان کرد: اعضای جامعه اسلامی نمایندگان ادوار  معتقد نیستند  که همه گروه ها درجامعه باید به یک سمت و سو حرکت کنند؛ زیرا کسانی که مبانی اسلام و نظام اسلامی را می‌شناسند  این حق را برای آنها قائل هستیم که در صحنه انتخابات حضور پیدا کنند چرا که این گونه افراد به نوبه خود می‌توانند در میزان مشارکت مردم تاثیرگذار باشند.

کوهکن گفت: این ذهنیت های افراد  است که  موضوعات را سیاه و سپید می‌بیند اما هر فرد و گروهی که نظام را در چارچوب قانون اساسی قبول داشته باشد می تواند در صحنه حضور یابد و  ارزیابی ما نیز نسبت به این افراد مثبت است.

وی گفت: در استراتژی جامعه اسلامی نمایندگان ادوار این مسئله که بدون تحلیل و بررسی و پرس جو و کنجاوی در رفتارها برنامه های داوطلبان بی جهت به سمت سوی کسی رویم و از فرد و کاندیدایی حمایت کنیم، نمی گنجد.

دبیر کل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار بیان کرد:در زمان انتخابات ریاست جمهوری یک عده ای با مخالفت با آقای هاشمی رفسنجانی و خاندان وی توانستند برای خود رای هایی را جمع آوری کنند در حالی که خود جریان هایی که سردمدار تخریب بودند، و این موضوع برای کسانی  که درک درستی از سیاست دارند این قبیل موضوعات و رفتارها کاملا قابل فهم است.

وی با بیان این مطلب که مرگ وبلاگ نویس ایرانی در زندان برای نظام جمهوری اسلامی ایران جای تاسف دارد، گفت:در این زمینه ها هیچ کس نباید احساس خشنودی کند که قبل از اعلام حکم و محاکمه فردی در زندان از دنیا برود بلکه در این گونه اتفاقات باید تاسف خورد و ناراحت شد.

وی افزود:هر اتفاقی که در زندان های ایران رخ می دهد را نباید پای سلایق و مسائل سیاسی بگذاریم چراکه گروهی در این موضوعات بر طبل فضا سازی سیاسی می‌کوبندو عده‌ای دیگر برای حمایت از این مساله عنوان می‌کنند که مرگ این وبلاگ‌نویس طبیعی بوده است.

کوهکن تاکید کرد: در کشوری مثل آمریکا، گرفتن اعتراف از افراد بر مبنای شکنجه است و در رژیم شاه و ساواک نیز ما شاهد این گونه موارد بوده ایم اما اگر در ایران دستور سازمانی برای شکنجه و اعتراف‌گیری باشد و مردم  نیز از این دستور سازمانی اطلاع داشته باشند، اتفاق قابل قبولی نیست ولی آن چیزی برای همگان مهم است این است که در نظام جمهوری اسلامی هیچ گونه دستور و یا برنامه ای برای گرفتن اعتراف با شکنجه از فرد زندانی صادر نشده است.

کوهکن در ادامه تصریح کرد: اگر من خود سرانه کاری را انجام دهم مسئولیتش آن کار و اقدام با من است و مهم این است که اگر نظام متوجه موضوع شد باید بررسی کند و اگر خارج از اختیارات و قوانین اقدام را تشخیص داد می تواند مرا  مجازات کند.

وی در پایان بیان کرد: اگر افرادی که اقدامی انجام داده اند که نیاز به عذر خواهی از مردم دارد باید از ملت عذر خواهی کنند و در این گونه موارد باید اجازه دهیم تا قوه قضاییه کار خود را انجام دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز