خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان:

رسانه‌ها می‌توانند حلقه مفقوده مسائل فرهنگی را تکمیل کنند

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۵۷

کمیت مطالعه در استان با یک چالش جدی روبروست/ شناخت مخاطب و در نظر گرفتن نیازهای او مهم‌ترین عامل اصلی رونق فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه است.

ایلنا: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان اظهار داشت: رسانه‌های گروهی استان می‌توانند با تعامل بیش از پیش خود با نهادهای فرهنگی، حلقه مفقوده مسائل فرهنگی کردستان را تکمیل کنند.
به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، اسماعیل احمدی ظهر چهارشنبه ۱۶ مردادماه جاری در جمع خبرنگاران استان در سنندج، ضمن فرا رسیدن روز خبرنگار و همچنین عید سعید فطر تصریح کرد: کردستان، استانی است که از همه ظرفیت‌های لازم و کم نظیر برای رونق و شکوفایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه آمار مطالعه در کردستان پایین است، افزود: بر این اساس و با توجه به فرهنگی بودن کردستان، متأسفانه کمیت مطالعه در استان با یک چالش جدی روبروست.
احمدی با بیان اینکه، شناخت مخاطب و در نظر گرفتن نیازهای او مهم‌ترین عامل اصلی رونق فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه است، گفت: برای رونق عرصه کتاب و مفید واقع شدن عرصه کتاب‌خوانی چه به سبب کمی و چه کیفی باید برنامه ریزی داشت.
: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان ادامه داد: خبرنگاران استان می‌توانند در رسانه‌ای که کار می‌کنند از نظر کمی به ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه توجه کنند چرا که مشکلات این چرخه با اقدامات مثبت و بررسی‌های سنجیده به حداقل می‌رسد.
احمدی اذعان داشت: امروزه نیازمند به تفکر در رفتارهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و رسانه‌ای هستیم که پشتوانه خرد داشته باشد و این امر مستلزم مطالعه به عنوان یک رفتار صحیح فرهنگی است.
وی یادآور شد: در طی دو ماه گذشته بخش وقوفی و اهدایی در کتابخانه شهید ملا برهان عالی و همچنین آرشیو مجله سروه با قابلیت پژوهش و تحقیقات راه‌اندازی شده است.
احمدی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: بر اساس توافق‌نامه منعقد شده با سرای روزنامه‌نگاران استان، از امروز به مدت ۵ سال تمام خبرنگاران رسانه‌ای گروهی استان می‌توانند به صورت رایگان از امکانات کتابخانه‌های عمومی برخوردار شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز