خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران:

۷۰ درصد بودجه شهرداری در سازمان‌ها وشرکت‌ها هزینه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۶۲۷

شهردار تهران گفت: حدود ۷۰ درصد بودجه شهرداری عملا در سازمان‌ها وشرکت‌ها هزینه می‌شود و بررسی بودجه شرکت‌ها تاثیر مستقیمی در ارائه به موقع تفریغ بودجه شهرداری دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه امروز شورای شهر تهران گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ شهرداری تهران ارائه شد. 

پیروز حناچی، شهردار تهران در جریان بررسی تفریغ بودجه سال ۹۷ در جلسه امروز شورای شهر ابتدا با گرامی داشت سالگرد ورود آزادگان و واقعه ۲۸ مرداد گفت: ۲۸ مرداد یکی از نقاط عطف تاریخی ایران بوده است.

او در ادامه با اشاره به تذکر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: تذکر مهندس الویری تذکر به جایی بود. علت این تذکر در این است که در حدود  ۷۰ درصد بودجه شهرداری عملا در سازمان ها و شرکت ها هزینه می شود و بررسی بودجه شرکت ها تاثیر مستقیمی در ارائه به موقع تفریغ بودجه شهرداری دارد. ما این نقطه را هدف قرار داده ایم و امسال می توانم گزارش دهم که ۸۵ درصد شورای سازمان ها متشکل از ۳۸ واحد تشکیل شده است.

حناچی با بیان اینکه هنوز ۷ شرکت انجمن هایشان برگزار نشده، گفت: این تعداد شامل ۱۵ درصد سازمان‌ها است و سازمان و شرکت هایی که موفق به کسب نظر مکتوب شدند ۳۴ درصد هستند و ۹۰ درصد  شرکت ها نیز موفق شدند عملکرد مطلوب و مکتوب داشته باشند.

او ادامه داد: در خصوص وضع بودجه ۹۸ از کار مشترک و تلاش اعضای شورا تشکر می کنیم که باعث شد کمترین عدم انضباط مالی را داشته باشیم.

حناچی گفت: در سال ۹۷ بودجه مصوب  در شهرداری تهران معادل ۱۷ هزار و ۴۲۹ میلیارد تومان بوده که پس از طی دوره سال مالی ۹۷ در نهایت ۱۶ هزار و ۴۲۴ میلیارد تومان عملکرد در بخش مصارف و هزینه ها نشان دهنده ۹۴ درصدی تحقق بودجه است.

او ادامه داد: به لحاظ رعایت مصوبات تبصره بودجه مصوب، گزارش تهیه شده توسط کمیسیون بودجه و نگاه کلی شهرداری با نگاه اصلاح و بهبود است و همکاران من در معاونت مالی و اقتصادی بر اصلاح و بهبود بر نظر شورا تاکید دارند. رویکرد کلی شهرداری اصلاح و ارتقا فرایندها است و موارد مورد نظر شورای شهر در دستور کار است  و امیدواریم با مشارکت شورا و شهرداری شاهد انضباط مالی، شفافیت و قانونمداری در شهرداری باشیم که هدف قائی ما در حکمروایی خوب است.

شهردار تهران گفت: تمام تلاش ما این است که به سمت انضباط مالی و عملکردی و تحقق آنچه که در عمل مصوب می کنیم حرکت کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز