خبرگزاری کار ایران

وزارت اقتصاد در واکنش به اظهارات اخیر شهردار تهران:

بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال به شهرداری تهران طی ۱۰ ماهه امسال پرداخت شده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۷۸۷

آمار اجمالی ارائه شده از بدهی شهرداری تهران به بانک‌های دولتی نیز نشان از بدهی چند ۱۰ هزار میلیاردی ریالی آن به نظام بانکی کشور دارد.

وزارت امور اقتصادی و دارایی طی اطلاعیه ای، ضمن اشاره به وجود بدهی‌های کلان معوقه مالیاتی شهرداری تهران، مجموع پرداختی‌های دولت به شهرداری تهران طی ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۳ را بالغ بر ۱۹ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، وزارت اقتصاد در این اطلاعیه که پیرو اظهارات محمدباقرقالیباف شهردار تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران مبنی بر عدم پرداخت سهم ۳۰ درصدی دولت های نهم، دهم و یازدهم برای تامین بودجه شهرداری، صادر شده، معادل دو هزار و ۱۶۶ میلیارد ریال از رقم فوق را مربوط به مجموع مبالغ پرداختی دولت از محل ' بودجه عمومی ' به شهرداری تهران اعلام کرده است.

این گزارش همچنین بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال از رقم فوق را اعتبارات پرداختی به شهرداری تهران در اجرای ' مواد ۳۸ و ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده ' در سال ۱۳۹۳(خارج از بودجه عمومی دولت) اعلام کرده که شامل پرداختی های سازمان امور مالیاتی کشور و وجوه پرداختی توسط سازمان امور شهرداری ها و دهیاری های کشور اعلام می شود.

در بخش دیگری از اطلاعیه، وزارت اقتصاد، به تشریح میزان بدهی های شهرداری تهران به دولت شامل بدهی مالیاتی و بدهی آن به بانک های دولتی پرداخته است.

اطلاعیه تصریح دارد: براساس اطلاعات دریافتی از سازمان امور مالیاتی کشور، بدهی مجموعه شهرداری تهران بابت مالیات عملکرد، مالیات حقوق، مالیات های تکلیفی و ارزش افزوده معادل ۹ هزار و ۱۹۹ میلیارد و ۱۴۶ میلیون و ۳۹۷ هزار ریال است.

این گزارش می افزاید: آمار اجمالی ارائه شده از بدهی شهرداری تهران به بانک‌های دولتی نیز نشان از بدهی چند ۱۰ هزار میلیاردی ریالی آن به نظام بانکی کشور دارد.

در بخش دیگری از اطلاعیه وزارت اقتصاد، براساس اطلاعات دریافتی از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، سازمان امور مالیاتی کشور و اطلاعات موجود در سامانه صورتحساب عملکرد بودجه کل کشور، میانگین پرداخت های یک ساله ۱۳۹۲ و ۱۰ ماهه ۱۳۹۳ دولت یازدهم به شهرداری تهران معادل ۲۰ هزار و ۹۶۳ میلیارد و ۷۰۸ میلیون ریال بوده که نسبت به میانگین چهارساله قبل(دولت دهم) نزدیک به دو برابر افزایش یافته است.

این اطلاعیه با بیان اینکه براساس اطلاعات دریافتی از خزانه معین استان تهران، میزان پرداختی به شهرداری تهران از محل وجوه حاصل از تخلفات و جرائم رانندگی در طی سال ۱۳۹۲ نسبت به سال قبل، بیست برابر افزایش یافته است، می افزاید: به علاوه، مبلغ اختصاص یافته به شهرداری مذکور بابت عملکرد درآمد حاصل از تخلفات و جرائم رانندگی سال ۱۳۹۳، مبلغ ۲۹۸ میلیارد ریال است که پس از طی مراحل قانونی نظیر مبادله موافقتنامه در وجه شهرداری تهران پرداخت خواهد شد.

اطلاعیه متذکر می شود که این مبلغ نسبت به مبلغ سال های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ به ترتیب ۲۸۸۰ و ۴۹ درصد افزایش دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز