خبرگزاری کار ایران

حبیب‌زاده:

بخشی از کارگران هنوز عیدی و پاداش سال قبل را دریافت نکرده‌اند/ عدم غربالگری کارگران پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۸۶۵

رییس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران گفت: متاسفانه بخشی از کارگران پیمانکاری ها هنوزعیدی و پاداش سال قبل و بعضا حقوق اسفندماه خود را نیز دریافت نکرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، افشین حبیب زاده در دویست و هشتمین جلسه شورای  شهر تهران، پس از استماع گزارش معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: از تلاش های کارکنان سازمان میادین و میوه و تره بار، سازمان مدیریت پسماند، آتش نشانی و بهشت زهرا قدردانی می کنم.

او با اشاره به وضعیت کارگران پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری گفت: پرسنلی که مستقیما با شهرداری در ارتباط هستند غربالگری شده و در حد بضاعت شهرداری وسایل بهداشتی و حفاظتی در اختیار آنها قرارداده شده است. 

رییس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران با بیان اینکه کارگران پیمانکاری طرف قرارداد با شهرداری در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، اظهار کرد: براساس بررسی های صورت گرفته و اخبار کسب شده، هم غربالگری کارگران پیمانکاری صورت نگرفته و هم وسایل بهداشتی و حفاظت فردی در اختیار آنها قرار نگرفته است. 

او بر لزوم پرداخت پاداش به پرسنل حاضر در خط مقدم مبارزه با کرونا تاکید کرد و گفت: متاسفانه بخشی از کارگران پیمانکاری ها هنوزعیدی و پاداش سال قبل و بعضا حقوق اسفندماه خود را نیز دریافت نکرده اند.

حبیب زاده با اشاره به بخشنامه «بهسازی وضعیت قرارداد نیروهای پیمانکاری حجمی موجود» معاونت منابع انسانی شهرداری در بهمن ماه سال 1397 که طبق آن پیمانکاران طرف قرارداد با شهردای ملزم به رعایت حقوق کارگران هستند، ادامه داد: این بخشنامه از زمان دکتر شیخ تهیه شده که تمامی موارد آن منطبق بر مقررات و قانون کار است. نه تنها الزامات مطرح شده در این بخشنامه مورد اجرا قرار نگرفته است بلکه حتی حق مرخصی کارگران نیز به آنها پرداخت نشده است.  

او تصریح کرد: اساسا مقررات قانون کار درباره کارگران پیمانکاری طرف قرارداد با شهرداری انجام نشده و کارگران هر روز در وضعیت بدتری قرار می گیرند. بایستی این موضوع را جدی بگیریم و آن بخشنامه که عیننا قانون بود، مورد اجرا قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز