خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بارش‌ بالای ۳۰ میلیمتر در برخی استان‌ها/ ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم/ ابراز نگرانی از وقوع سیل احتمالی

asdasd
کد خبر : ۸۸۹۲۱۱

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اعلام بارش‌ بالای ۳۰ میلیمتر در برخی ها استان‌ها بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم تاکید کرد.

«صادق ضیاییان» مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اخباری مبنی بر احتمال وقوع سیل از روز چهارشنبه در برخی استان‌ها، گفت: من این را تایید نمی‌کنم.سامانه‌ای که از دیروز وارد کشور شده، تقریبا امروز همه کشور را در بر می‌گیرد و شاهد بارش در همه جای کشور هستیم، اما در برخی از استان‌ها بارش شدیدتر است. 

وی اظهار داشت: انتظار داریم بارش‌ها تا اواخر روز دوشنبه ادامه داشته باشد حتی تا روز سه‌شنبه در برخی از استان‌های شرقی کشور نیز ادامه خواهد داشت.

ضیاییان گفت: حجم بارش‌های این سامانه در استان‌ هرمزگان، جنوب استان سیستان و بلوچستان، غرب و شمال اصفهان، استان سمنان، شمال و شرق خوزستان، لرستان، خراسان رضوی، بخش‌هایی از خراسان شمالی، بخش‌هایی از استان قم، جنوب استان تهران و جنوب استان کرمان بیشتر از استان‌های دیگر است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی توضیح داد: در برخی از نقاط کشور بارندگی به صورت بارش برف خواهد بود مانند استان زنجان، چهارمحال و بختیاری، شرق استان لرستان و غرب استان اصفهان. در این استان‌ها حجم بارش از سایر استان‌ها بیشتر است. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا کشور درگیر سیل خواهد شد یا خیر؟ گفت: طی عبور این سامانه با توجه به حجم بارش‌ها این نگرانی وجود دارد، اما در مقایسه با سیل سال گذشته بارش‌ها به مراتب کمتر است، حتی نصف آن مقدار هم نیست، اما اینطور هم نیست که بی تفاوت باشیم و فکر کنیم اتفاقی نمی‌افتد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: در استان‌هایی که نام برده شد بارش‌ها بالای ۳۰ میلیمتر اتفاق می‌افتد و حتما باید تمهیدات لازم اندیشیده شود. لازم به ذکر است اطلاع رسانی‌‌های لازم از هفته پیش صورت گرفته و فکر می‌کنیم مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز