خبرگزاری کار ایران

معاون پرستاری وزارت بهداشت:

۱۰ دانشجو در رشته پرستاری تحصیل می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۲۱۱

معاون پرستاری وزارت بهداشت تاکید : ۱۹۴ دانشکده پرستاری و ١٩٤٠ عضو هیات علمی پرستاری اعم از استاد، دانشیار و مربی داریم که نشانگر وضعیت علمی مطلوب پرستاری در کشور است و همچنین ۱۰ هزار دانشجوی پرستاری در مقاطع مختلف درحال آموزش هستند.

به گزارش ایلنا، مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت در مراسم بزرگداشت روز پرستار ضمن بیان این مطلب گفت: سطح علمی پرستاری در کشور پا به پای کشورهای غربی و اروپایی، مرزهای دانش و علم را می پیماید.

وی با بیان این که امروز روز میلاد پرستار بزرگ عالم بشریت است و این روز، چه شایسته نامگذاری شده است، گفت: حرفه پرستاری، عمری به بلندای عمر بشریت دارد و هیچ پیشرفتی در طول تاریخ نتوانسته جای پرستاران را بگیرد، زیرا پرستاران علاوه بر مراقبت از بیمار، نقش عاطفی هم دارند.

حضرتی یاد آور شد: انتشار ۳۰ مجله علمی پرستاری و ۲۰۵۷ مقاله علمی که در مجلات ISI منتشر شده و همچنین حضور در جشنواره رازی، نشان از حضور اساتید پرستاری در عرصه‌ های علمی دارد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، تصویب چهار برنامه کوتاه مدت پرستاری و تشکیل تیم ملی پرستاری بحران از ده منطقه آمایشی را از اقدامات در دوره جدید این معاونت اعلام کرد.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۰۰ نفر از فرهیختگان در قالب شورای سیاست‌گذاری و ۸ کارگروه تخصصی و ۴ کمیته به ما کمک می‌ کنند و در برنامه ‌ریزی‌ های معاونت پرستاری وزارت بهداشت مشارکت دارند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در ادامه گفت: ما پرستاران برای پیشبرد اهدافمان نیاز داریم تا یکدیگر را دوست بداریم و اگر نقدی می کنیم، با زبان احترام و عطوفت باشد.

حضرتی بهترین رسانه و ابزار تبلیغ را ابتدا اخلاق و بعد علم و مهارت عنوان و تاکید کرد: این اصل مهم برای همه اعضای گروه پزشکی و پرستاری باید حاکم باشد.

معاون پرستاری در ادامه سخنان خود با یادآوری این که کمبود شدید نیروی پرستاری، حجم کاری بالا، مطالبات معوقه پرستاری، اضافه کاری‌ های اجباری و دیگر مسائل باعث ایجاد مشکلات معیشتی برای پرستاران شده است، ابراز امیدواری کرد: منابع پایدار برای حوزه سلامت در نظر گرفته شود تا پرستاران بتوانند با آرامش، کار خود را انجام دهند و مجبور به انجام کارهای دو یا سه شیفته نباشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز