خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی نظام پرستاری مطرح کرد:

نظام پرداخت بزرگترین چالش پرستاران/اضافه کار از کارانه باید جدا شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۹۶۲

رئیس شورای عالی نظام پرستاری با اشاره اینکه تعرفه‌های پرستاری در منزل در حال بررسی است، گفت: نظام پرداخت بزرگترین چالش جامعه پرستاری است.

به گزارش ایلنا، طاهره زاهدصفت، رییس شورای عالی نظام پرستاری در همایش بزرگداشت روز پرستار، گفت: پرستاری امروزه توانسته رضایت‌مندی قابل قبولی در امر مراقبت، درمان و آموزش جلب کند.

او ادامه داد: کلیدی‌ترین عضو بهداشتی و درمانی، پرستاری است که باید به آن نگاهی حرفه‌ای داشت. فرهنگ جامعه باید بیش از پیش با دشواری‌های این شغل آشنایی داشته باشد. پرستاران باید رابطه با بیمار، درک آن‌ها و اخلاق حرفه‌ای را سرلوحه کار خود قرار دهند.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: سعی کردیم مشکلاتی که از طرف پرستاران به ما منعکس شده به معاونت پرستاری وزارت بهداشت منتقل کنیم. البته از شخصیت‌های سیاسی و صنفی می‌خواهیم که به معوقات یک ساله پرستاران و مشکلات دیگر این قشر توجه بیشتری کنند. همچنین واگذاری صلاحیت حرفه‌ای نیز خواسته دیگری است که قول آن را از وزیر بهداشت گرفتیم.

وی اظهار کرد: نظام پرداخت نیز چالشی‌ترین موضوعی است که همکاران ما با آن مواجه هستند و در این راستا کارگروه‌هایی تشکیل شده است. همکاران ما اصرار دارند که اضافه کار از بحث کارانه جدا شود.
 
زاهد صفت گفت: تحت پوشش قرار گرفتن تعرفه‌های پرستاری در منزل نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته که این موضوع را نیز با وزیر بهداشت مطرح کردیم.

زاهد صفت افزود: در خصوص ‌معوقات یکساله اکثر دانشگاه‌ها، امیدواریم راهی برای رفع این مشکل پیدا کنیم. اجرای طرح ارتقای بهره‌وری در بیمارستان‌های خصوصی، واگذاری صلاحیت حرفه‌ای به هیئت مدیره‌های واجد شرایط ‌نظارت دقیق‌تر بر قوانین، عدالت آموزشی، تامین تجهیزات و نیروی انسانی از خواسته‌های ما از وزیر بهداشت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز