خبرگزاری کار ایران

فرمانده ناجا مطرح کرد:

عدم استفاده ماموران از سلاح جنگی در اغتشاشات اخیر

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۱۶۵

فرمانده ناجا با بیان اینکه عده‌ای در این اغتشاشات با اشراف اطلاعاتی دستگیر شدند، گفت: برخی از دستگیرشدگان با تعهد آزاد شده و قرار است به کلانتری بیایند و هر روز اعلام حضور کنند تا ما فکر کنیم و بدانیم چه باید کنیم.

به گزارش ایلنا، سردار حسین اشتری در حاشیه اولین همایش ملی ناجا و تمدن اسلامی که صبح امروز در محل سالن غدیر دانشگاه علوم انتظامی برگزار شد، با اشاره به اغتشاشات در هفته‌های اخیر گفت: در این اغتشاشات تعدادی از افراد حاضر  توسط پلیس دستگیر شدند که در پی آن پالایش‌هایی انجام شده و افرادی که احتمال دادیم نقشی نداشته باشند آزاد شدند.

او با بیان اینکه درهمان روزهای اول افراد دستگیر شده به دستگاه قضایی تحویل داده شد اظهارکرد: تعداد دیگر نیز جزو افرادی بودند که باید بررسی بیشتری انجام می شد اما چون نمی‌خواستیم آنها را در بازداشت نگه داریم، آنها را رها کردیم اما از آنها خواستیم تا در روزهای اول و زمانی که تحقیقات کامل نشده به کلانتری آمده و وضعیت خود را مشخص کنند.

سردار اشتری درباره شهدا و جانبازان ناجا در حوادث اخیر تصریح کرد: در این حوادث شهید نداشتیم، اما تعدادی از ماموران ما مصدوم و مجروح شدند.

فرمانده ناجا در پاسخ به این سوال که آیا ماموران پلیس از سلاح‌های جنگی استفاده کرده بودند یا خیر؟ گفت:‌ هیچ یک از ماموران ما سلاح جنگی نداشتند.

اوهمچنین درباره تعداد کشته شدگان نیز با بیان اینکه در صحنه نیز هیچ مورد کشته شده نداشتیم، خاطرنشان کرد: ماجرای کشته‌سازی‌ها مشکوک است  و این موضوع در حال بررسی است. همچنین در حال بررسی خودکشی برخی از دستگیر شدگان نیز هستیم.

فرمانده ناجا در واکنش به برخی از تلاش‌ها و فراخوان‌ها برای راه‌اندازی ناآرامی گفت:‌ این‌ها هم یکسری شایعات بی‌اساس است.

وی در پاسخ به سوالی درباره آتش گرفتن پاسگاهی در قهدریجان اصفهان گفت: این پاسگاه درحال مرمت  و بازسازی است.

اشتری با تاکید بر اینکه در وقایع اخیر  به تمامی ماموران تاکید شده بود که همراه با خویشتن‌داری رفتار کنند، گفت:‌ هیچ یک از ماموران از ما سلاح جنگی نداشتند، همچنین از پرسنل باتجربه استفاده شد و دستگیری‌ها به صورت هدفمند انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز