خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه ملی صنایع دستی فردا افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۰۵۹

بیست‌وهشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی فردا یکم شهریور به مدت یک هفته آغاز به کار می‌کند. این نمایشگاه در فضایی حدود 6هزار متر، صنایع دستی 31 استان ایران را عرضه می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمودیان، سرپرست دفتر توسعه صادرات سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی درباره بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه صنایع دستی گفت: این نمایشگاه فردا یکم شهریور در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران در فضای 5هزار و 500متر در سالن‌های 8، 9 و 25 A-B-C-D-E-F برگزار می‌شود.

او ادامه داد: 10چادر عشایری استان‌های کردستان، خراسان شمالی و رضوی، گلستان، کرمانشاه و فارس و 50 متر فضا برای استان اصفهان به عنوان فضای بیرونی در این نمایشگاه خواهند بود. هم‌چنین صنایع دستی 31 استان در 7 روز به نمایش درمی‌آید و این نمایشگاه هم‌زمان با بیست‌وششمین نمایشگاه فرش دست‌بافت است که می‌تواند به هم‌افزایی بین این دو حوزه کمک کند.

محمودیان با اشاره به اینکه همه واحدهای صنفی، فروشگاه‌های اینترنتی، صنایع و شرکت‌های خصوصی بزرگ به این نمایشگاه دعوت شده‌اند، گفت: 200متر فضا به صورت رایگان برای استان‌های کم برخوردار در نظر گرفته شده است. هم‌چنین برگزیدگان بیست‌و هفتمین نمایشگاه یعنی نمایشگاه صنایع دستی قبلی با 50 درصد تخفیف در این نمایشگاه حضور دارند و 37 غرفه با 20درصد تخفیف در اختیار تولید‌کنندگان با بسته‌بندی برتر است.

دبیراجرایی بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنایع دستی با تاکید بر اینکه امسال فضای اختصاصی برای حصیربافان 8 استان در نظر گرفته شده، گفت: 77روستای هدف و طرح اشتغال صنایع دستی به صورت رایگان برای این روستاها ایجاد شده است. هم‌چنین فضای اختصاصی تبریز 2018 و شهر یزد نیز در این نمایشگاه وجود دارد.

او افزود: فضای اختصاصی آموزش کودکان، ارائه مشاوره، کمیته نظارت بر قیمت‌های کالاهای عرضه شده نیز از دیگر موارد دیده شده در این نمایشگاه است. هم‌چنین طرح خانه ایرانی با طراحی و چیدمان کاملا ایرانی و نمایش آثار هنرمندان بزرگی مانند پرویز تناولی، احصائی و کلانتری در نمایشگاه وجود دارد.

محمودیان تاکید کرد: مسئولان سازمان صنایع دستی و رئیس جمهوری در مدت 7 روزه از این نمایشگاه دیدن خواهند کرد.

شیزری: صنایع دستی کودکان و نوجوانان به نمایش در‌می‌آید

شیزری، مدیرکل دفتر توسعه و ترویج صنایع سازمان میراث فرهنگی نیز درباره این نمایشگاه گفت: آموزش صنایع دستی به کودکان در 7 رشته در نمایشگاه ارائه می‌شود. آثار برگزیده جشنواره دانش‌آموزی صنایع دستی نیز با همکاری آموزش و پرورش به نمایش درخواهد آمد.

او افزود: کلنیک طراحی و خلاقیت در صنایع دستی، میز مشاوره نشان ملی، میز معرفی آخرین انتشارات وکتاب‌های صنایع دستی و رونمایی از کتاب یکی از استادان قلم‌زنی از دیگر برنامه‌های نمایشگاه است.

میرزالو: 82 متر فضای رایگان برای روستاییان در نظر گرفته شده‌است

میرزالو، مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از تولید سازمان میراث فرهنگی گفت: اشتغال در حوزه روستاهای صنایع دستی مدنظر قرار گرفته که در این راستا به 75 روستا 82متر فضای رایگان داده شده است. 5 نفر در این غرفه نیز برای تولید زنده حضور دارند.

او افزود: 37 غرفه برای عرضه محصولات با بسته‌بندی در نظر گرفته شده و 6 گروه تیم فنی برای کنترل ورود کالاهای ایرانی به غرفه‌ها نیز حضور دارند تا از عرضه محصولات غیرایرانی جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز