خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیته دهیاری های ستاد خدمات سفر مازندران:

رونق گردشگری در روستا ها اشتغال و درآمد زایی در پی دارد

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۴۵۳

دبیر کمیته دهیاری های ستاد خدمات سفر مازندران با اشاره به اینکه رونق گردشگری در روستا ها اشتغال و درآمد زایی در پی دارد ، افزود: احداث اقامتگاه در مناطق روستایی که ظرفیت گردشگری دارند یکی از ضروری ترین اقدامات در راستای توسعه گردشگری روستایی است.

روح الله علیزاده در گفتگو با ایلنا در ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران ، اظهار داشت:  کمیته دهیاری نگاه اقتصادی به گردشگری روستایی دارد تا تقویت وجاد ظرفیت مسافران را به سمت روستاهها هدایت کنیم.

وی افزود: سال گذشته تعداد روستاهای هدف گردشگری از 56به 300روستا افزایش یافت که امسال تلاش می کنیم تا این میزان را به 600روستا افزایش دهیم.

دبیر کمیته دهیاری های ستاد سفر مازندران با اشاره به اینکه رونق گردشگری در روستا ها اشتغال و درآمد زایی در پی دارد ، افزود: احداث اقامتگاه در مناطق روستایی که ظرفیت گردشگری دارند یکی از ضروری ترین اقدامات در راستای توسعه گردشگری روستایی است.

وی ، عنوان کرد :انتخاب این روستاهها می تواند با برنامه ریزی کوتاه مدت،میان مدت و بلندمدت موجب تقویت بوم گردی و گردشگری روستایی شود.

علیزاده ، گفت: باید با ایجاد این زیرساخت ها زمینه حضور گردشگران در منطقه ایجاد شده و از سوی دیگر توسعه زیرساخت های گردشگری در روستاها باید با توجه به معماری خاص آن روستا انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت  بازارچه و نمایشگاه در توسعه اقتصاد گردشگری روستایی گفت: ایجاد بازارچه می تواند محل خوبی برای رونق اقتصادی در روستا،بالارفتن انگیزه تولید،عرضه محصولات بدون واسطه،تجاری سازی،بازاریابی تولیدات کشاورزی و فرآورده های کشاورزی شود.

علیزاده ادامه داد: نمایشگاه صنایع دستی،غذایی و سنتی،غذاهای محلی،صنایع چوب، و بافندگی همزمان با صیانت از آداب رسوم و سنن و هچنین معرفی فرهنگ بومی و محلی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز