خبرگزاری کار ایران

محمدحسین قربانی:

اعلام نتایج نهایی انتخابات نظام پزشکی تا ۱۱ مردادماه/ اعتراض‌ها با دقت بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۰۹۷

رئیس هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی گفت: اعتراض کاندیداها با دقت بررسی می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمدحسین قربانی درباره آخرین وضعیت انتخابات نظام پزشکی افزود: بعد از اعلام نتایج اولیه، کاندیداها حق داشتند تا دو روز اعتراضات خود را به هیات‌های نظارت حوزه‌های انتخابیه اعلام کنند؛ بعد از آن نیز تا فردا هیات‌های نظارت شهرستان‌ها فرصت دارند نظرات نهایی خود را اعلام کنند.

وی ادامه داد: با وجود همه این فضاهای در نظر گرفته شده، بازهم قانونگذار مهلتی را برای اعتراض کاندیداها در نظر گرفته به گونه‌ای که از ۵ مرداد تا ۷ مرداد این افراد می‌توانند اعتراض خود را به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در تهران ارسال کنند.

قربانی با تاکید بر اینکه اعتراض کاندیداها با دقت بررسی می‌شود، تصریح کرد: از منظر قانون تا ۱۱ مردادماه نتیجه نهایی مبنی بر تایید انتخابات و تصمیم گیری برای رسیدگی به شکایات اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه اغلب اعتراضات حول سه محور قرار داشت، یادآور شد: اعتراض به عدم برگزاری انتخابات الکترونیک و تبلیغات خلاف قانون از جمله اعتراضات کاندیداها بود.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی، تاکید کرد: همچنین برخی اعتراض ها برای بازبینی و شمارش مجدد آرا بود که البته این حق قانونی کاندیدا است که بر اساس آن قانون نیز با شفافیت آن را اعلام کرده است لذا اگر اگر هیات های نظارت مرکزی و شهرستان ها به این موضوع برسند که تخلفی شده و حقی تضییع شده، بازبینی آغاز خواهد شد و کاندیدا این حق را دارند که یک نماینده از کاندیداها در هنگام بازشماری در پای صندوق ها داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز