خبرگزاری کار ایران

دندان‌پزشکان عمومی نامه نوشتند؛

درخواست ابطال انتخابات نظام پزشکی

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۹۷۵

رئیس انجمن دندان‌پزشکی عمومی ایران در نامه ای گفت: سیستم الکترونیک رأی‌گیری که موجب حذف امکان رأی دادن عده زیادی از همکاران گردیده و در نتایج انتخابات تأثیر داشته است.

به گزارش ایلنا، رئیس انجمن دندان‌پزشکی عمومی ایران طی نامه‌ای خواستار ابطال انتخابات نظام پزشکی و یا امکان رأی برای بازماندگان از انتخابات نظام پزشکی شد.

متن این نامه به شرح زیر است:

«با سلام و احترام انتخابات سازمان‌های نظام پزشکی کشور در روز 30 تیر ماه 1396 در سراسر کشور برگزار شد. روش برگزاری الکترونیک انتخابات نتوانست راهگشا باشد و ناکارآمد گردید و انتخابات به صورت سنتی با حضور در محل انجام پذیرفت. در این میان تضییع حق رأی‌دهندگان یا برخی نامزدهای انتخاباتی در بین جمعیت کثیری از گروه‌های پزشکی بر صحت انتخابات سایه افکنده است. 

رئیس انجمن دندان‌پزشکی عمومی ایران تقاضای تمدید 24 ساعت انتخابات را اعلام که همزمان دبیر و رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور و برخی گروه‌ها نیز این درخواست را مطرح کرده‌‌اند. 

اینجانب براساس مسئولیت حرفه‌ای مستقیم با آقای دکتر زالی رئیس محترم سازمان نظام پزشکی و جناب آقای دکتر قربانی رئیس محترم هیأت نظارت بر انتخابات تلفنی صحبت کرده و حساسیت این موضوع را مطرح کردند.

ابتدا مطرح شد که اختیار تمدید انتخابات متکی بر آیین‌نامه اجرایی مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده که بعداً معلوم شد در اختیار شورای عالی نظام پزشکی است. در این آیین‌نامه حداکثر زمان انتخابات را 14 ساعت تعیین کرده و تمدید باید در دستور کار آنها قرار می‌گرفت. در هر حال این اقدام صورت نپذیرفت.

در چنین شرایطی آنچه می‌تواند و باید بررسی گردد و نیازمند اظهارنظر رسمی قانونی و حقوقی مسئولان می‌باشد به استحضار می‌رساند: 

با توجه به دریافت کد رمز و رأی دادن برخی همکاران در سامانه الکترونیک در اولین ساعات رأی‌گیری و عدم شرکت ایشان در رأی‌گیری حضوری اعتماد کردن جمعیت کثیری از همکاران گروه پزشکی به وسیله رأی‌گیری الکترونیک و خروج ایشان از حوزه موظف به رأی‌ دادن گاهی مشارکت در انتخابات به صورت حضوری که قطعاً تفاوت فاحشی با مشارکت الکترونیک دارد و مهمتر از همه بسیار دیرهنگام اعلام کردند لغو امکان رأی‌گیری الکترونیک باعث گردید در نتیجه اعتماد به سیستم رأی‌دهی الکترونیک مورد وثوق هیأت اجرایی و نظارت بر انتخابات و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عاملی برای سلب امکان رأی‌ دادن از ایشان گردد. هر چند برخی برگزیدگان در شهرهای کوچک، متوسط و برخی مراکز استان‌ها حتی در انتخابات الکترونیکی تغییری در نتایج آرای ایشان نمی‌شد ولی بیشترین اخلاق‌مداری در صیانت از آرا در رسانه‌ها و فضای مجازی از سوی ایشان به چشم می‌خورد.

سیستم الکترونیک رأی‌گیری که موجب حذف امکان رأی دادن عده زیادی از همکاران گردیده و در نتایج انتخابات تأثیر داشته است بذل توجه کرده و تصمیم‌گیری فوری خود را اعلام فرمایید. آیا در چنین شرایطی اصل تغییر در نتایج آرا محرز نمی‌باشد؟ چنانچه این نتیجه حاصل گردد برگزاری مجدد انتخابات یا امکان رأی‌گیری بازماندگان از رأی دادن را در دستور کار قرار دهید»

 

درخواست ابطال انتخابات نظام پزشکی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز