خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد:

در مورد کمک‌های مردمی به کمیته امداد شفاف‌سازی خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۴۲۸

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی گفت: هدف کمیته امداد توانمندسازی محرومان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌محمد ذوالفقاری؛ معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی در نشست خبری با حضور خبرنگاران گفت: کمیته امداد دو برنامه کلی را دردستور کار قرار داده است. یکی ازاین برنامه‌ها مشارکت بیشتر مردم برای محرومیت‌زدایی و ساماندهی این منابع بین مردم است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی ادامه داد: وظیفه کمیته امداد مشخص کردن وضعیت یتیم و وظیفه حامی یتیم است. ما تنها ایتام را تحت پوشش داریم البته به فرزندانی که سرپرست توانایی ندارند. مانند فرزندان طلاق، فرزندانی که والدین آنها بیمار هستند، فرزندان افراد زندانی و فرزندان افراد سالمند نیز کمک می‌کنیم.

وی با اشاره به نوع تخصیص مشارکت‌ها گفت: مشارکت‌های ما در حوزه‌های ساخت مسکن، آموزش، تهیه جهیزیه، سلامت و معیشت ایتام تخصیص داده می‌شود.

ذوالفقاری با اشاره به مبلغی که سال گذشته از طریق مشارکت‌های مردمی جذب کمیته امداد شده است خاطرنشان کرد: سال گذشته هزار و 463 میلیارد تومان درآمد داشتیم که این درآمدها از طریق شبکه‌های مردمی، صدقات، زکات و سایر کمک‌های مردمی بوده است. همچنین 20 میلیارد از این مبلغ از طریق کمک دیگر سازمان‌ها در اختیار کمیته امداد قرار گرفته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی ادامه داد: کمیته امداد قصد دارد از کسانی که تاکنون در مشارکت به افراد آسیب‌پذیر اقدام نکرده‌اند کمک بگیرد تا از این طریق بتوان به قشر پایین جامعه کمک رسانی کنیم.

ذوالفقاری با اشاره به شفاف‌سازی کمیته امداد در خصوص کمک‌های مردمی گفت: مردم نسبت به کمیته امداد بعضی حساسیت‌هایی دارند که ما تلاش می‌کنیم مرحله به مرحله درخصوص نحوه تخصیص این کمک‌ها شفاف‌سازی کنیم. یکی از نگرانی‌های مردم در خصوص دستبرد زدن به صندوق‌های صدقات است. ما در این خصوص برای امن کردن صندوق‌ها اقداماتی انجام دادیم و حتی صندوق‌های صدقاتی  را که در اماکن امن نبودند به مناطق امن منتقل کردیم.

وی به دیگر حساسیت‌ مردم نسبت به کمک‌هایشان به کمیته امداد اشاره کرد و گفت: ما برای اطلاع پیدا کردن مردم در خصوص مسیرهایی که این مبالغ به دست نیازمندان می‌رسد اطلاع‌رسانی خواهیم کرد تا هیچ از این بابت نگرانی برای آنها وجود نداشته باشد.

او افزود: یکی دیگر از حساسیت‌های مردم در خصوص کمیته امداد نگرانی در خصوص گداپروری است اما ما تلاش می‌کنیم تا مبالغی که به دستمان می رسد برای توانمندسازی محرومین هزینه شود و کمک‌هایی که با نیت خاص به دستمان می‌رسد عیناً با همان مبلغ در اختیار نیازمندان قرار دهیم. بزرگترین سرمایه کمیته امداد خاطرجمع شدن خیرین در روند کمک شان است. ما تلاش می‌کنیم عوامل مثبت را در این زمینه تقویت کنیم و همچنین موانع را از مقابل کمک‌هایی که به ما می‌شود مرتفع سازیم.

وی در خصوص ارتباط پیدا کردن با خیرین در مراکز خیریه تصریح کرد: ما با برخی از مراکز خیریه ارتباط داریم. با 1255 موسسه خیریه در خصوص محرومیت‌زدایی و کمک به محرومین همکاری تنگاتنگی داریم.

ذوالفقاری در پایان گفت: ما روزانه 103 تومان به ازای هر نفر در کشور صدقه جمع می‌کنیم که ماهیانه برای هر نفر 3 هزار و 700 تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز