خبرگزاری کار ایران

معاون کمیته امداد کردستان خبرداد:

خیران کردستانی 2.5 میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۹۶۱

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کردستان گفت: سال گذشته ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک از طریق این مراکز برای کمک به نیازمندان در استان جمع‌آوری و میان آنها توزیع شده است.

به گزارش ایلنا، هیوا رحیمی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری با هدف شناسایی افراد نیازمند و جمع آوری کمک های مردمی در جهت کمک به رفع مشکلات این افراد ایجاد شده است، عنوان کرد: هم اکنون ۱۴ مرکز نیکوکاری در سطح استان مشغول به فعالیت است.

وی افزود: مراکز نیکوکاری با تشکیلات و ساختار مردمی از سال ۹۲ با محوریت مساجد و با هدف افزایش بعد مردمی فعالیت‌های حمایتی کمیته امداد آغاز به فعالیت کرده‌اند.

رحیمی اظهار کرد: فعالیت این مراکز با مدیریت مردمی و خیران و با محوریت مساجد و زیر نظر کمیته امداد انجام می شود که از مزایای مهم مراکز نیکوکاری افزایش کارکردهای اجتماعی مساجد را می‌توان نام برد.

وی با بیان اینکه اینکه ترکیب هیات امنایی این مراکز از افراد برجسته و معتمدین محلات انتخاب می‌شوند، تصریح کرد: از ویژگی‌های مهم این مراکز ساختار کاملاً مردمی و تسهیل و تسریع در خدمات‌رسانی به نیازمندان است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان کردستان، افزود: هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری افزایش مسئولیت اجتماعی و شناسایی متمکنین و خیران در جهت ایجاد حلقه ارتباط با نیازمندان در محل و رفع سریع مشکلات آنها و افزایش مشارکت اجتماعی در رفع مشکلات محلات است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد هیچ دخالتی در نحوه توزیع کمک‌های جمع‌آوری‌شده در مراکز نیکوکاری ندارد و صرفاً نقش‌نظارتی و هدایتی‌دارد، تاکیدکرد: مهم‌ترین اولویت مراکز نیکوکاری‌تشکیل شبکه‌های مردمی و جذب امداد یاران برای تشکیل زنجیره‌ها و شبکه‌های تخصصی مردمی برای خدمت‌رسانی به نیازمندان در محلات است.

رحیمی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک از طریق این مراکز برای کمک به نیازمندان در استان جمع‌آوری و میان آنها توزیع شده است،گفت: کمک‌های جمع‌آوری‌شده با تشخیص هیات عامل فعال در مراکز بین نیازمندان همان محل توزیع‌ شده است.

وی افزود: بیشترین خدمات ارائه شده در این مراکز در زمینه کمک معیشت، درمان، جهیزیه، تسهیلات کارگشایی و کمک هزینه تحصیلی نیازمندان بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز