خبرگزاری کار ایران

نامزد پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در تهران:

رشد اقتصاد و افزایش آزادی در نبود فرهنگ به فساد می‌انجامد

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۲۱۱

نامزد پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در پرتوی فرهنگ؛ شهر به سمت رشد اقتصادی، رفاه و آزادی حرکت خواهد کرد، گفت: اگر لزوم رسیدگی به امور فرهنگی در اولویت قرار نگیرد حتی با رشد اقتصاد شهر، جامعه دچار فساد و افراطی‌گری می‌شود.

امیر بهمنی (کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ با بیان اینکه مسئله فرهنگ؛ مسئله حیاتی جامعه امروز است، گفت: فرهنگ نیاز اساسی جامعه است نه یک موضوع تجملاتی و غیرضروری. طبعا فرهنگ صحیح؛ فرهنگی‌ست که بر مبانی اسلامی، منطقی، عقلی و خرد استوار باشد و امکان زیست عادلانه را برای تک تک شهروندان در جامعه فراهم سازد.

او ادامه داد: در پرتوی فرهنگ؛ شهر به سمت رشد اقتصادی، رفاه و آزادی حرکت خواهد کرد. فرهنگ زمینه افزایش توانایی سیاسی، علمی، مادی و معنوی شهر و شهروندان خواهد بود و موجب می‌شود جامعه مدنی از لحاظ آزادی و آزادمنشی به آرزوها و اهداف درست و کلان خود برسد.

نامزد پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: اگر سطح فرهنگ شهری ضعیف باشد و اگر مسائل فرهنگی در اولویت قرار نگرفته و رسیدگی به امور فرهنگی به سطوح بالای اجرایی راه پیدا نکند، حتی اگر اقتصاد شهر رشد پیدا کند، بازهم این رشد به زیانش خواهد بود. زیرا رشد اقتصاد تنها در سایه فرهنگ می‌تواند برای شهروندان مفید باشد.

بهمنی افزود: اگر شهر در چنین شرایطی از رفاه نیز برخوردار شود، عدم رشد فرهنگِ مناسب؛ رفاه را به فساد خواهد کشاند. چنانچه آزادی هم داشته باشد موجب هرج و مرج و فساد و تباهی شهروندان می‌شود. فرهنگ حکم عقلانیت را برای جامعه دارد در این صورت هرچه برای فرهنگ سرمایه‌گذاری شود؛ زیاد نیست.

وی با بیان این مطلب که لزوم اهمیت به مدیریت فرهنگی و تغییر رویکردهای نادرست گذشته در جامعه امری لازم و قابل بررسی‌ست، بسیاری از مشکلات امروز جامعه را عدم توجه مدیران شهری به حوزه فرهنگ عنوان کرد.

نامزد پنجمین انتخابات شورای شهر تهران تاکید کرد: مداخله فرهنگی باید براساس ضابطه صورت بگیرد. دخالت در حوزه فرهنگ باید ضابطه‌مند باشد نه تفکر افراط.

بهمنی گفت: رهاسازی کامل فرهنگ یا سخت‌گیری توام با خشونت هر دو غلط هستند. ما در شورای شهر نمی‌خواهیم با نگاه افراطی به مقوله فرهنگ نگاه کنیم بلکه باید نگاه اسلامی و مدنی را ملاک قرار داد و نوع برخوردهایمان را براساس ضوابطی که الگوهای اسلامی ایرانی به ما نشان می‌دهد، تنظیم کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز