خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد:

40 محله محروم در تهران داریم/ گوش شنوایی برای حل مشکلات وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۳۵۶

عضو شورای شهر تهران گفت:‌ 40 محله محروم در تهران داریم که حدود یک میلیون و 200 هزار نفر با کمترین امکانات در این محله‌ها زندگی می‌کنند.

 به گزارش ایلنا، محسن سرخو؛ عضو شورای شهر تهران در نشست "مجمع معتمدین عدالت گستر" که به مناسبت روز شورا برگزارشده‌ بود، با اشاره به اینکه همه ما مسئولان باید بدون توجه به گرایش سیاسی خود خدمتگزار شهر و مردم خود باشیم، گفت: در مدت 4 سالی که ما عضو شورای شهر تهران بودیم، مدام درباره بی‌برنامگی‌های شهرداری ومنحرف شدن آن از برنامه پنجساله دوم تذکر دادیم. ما در برنامه دوم نه تنها به طور دقیق احکام را مشخص کردیم حتی جداول برنامه را نیز به تفکیک تبیین کردیم تا همکاران ما در شهرداری راحت‌تر بتوانند برنامه را پیش ببرند اما متاسفانه نه تنها شهرداری از خیلی برنامه‌ها عقب است که بسیاری از آنها را نیز پشت گوش انداخته است.

رئیس حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در ادامه افزود: توزیع وسایل حمل‌ونقل عمومی بدرستی صورت نگرفته است به طوری که  در بعضی از نقاط از جمله غرب تهران با توجه به برج‌سازی‌های بسیاری که بدون پیوست حمل‌ونقل ایجاد شده است کمبود حمل‌ونقل عمومی احساس می‌شود.

وی درباره چشم انداز توسعه شهر تهران تا سال 1404 نیز گفت: طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک تا سال 1404 تکلیف این حوزه را مشخص کرده است و مصوبه شورای عالی ترافیک را نیز دارد.

وی با اشاره به اینکه بهترین حمل‌ونقل برای تهران استفاده از خطوط مترو است، گفت: در این برنامه قرار بود که به ازای هر کیلومتر مترو 170 میلیارد تومان هزینه با تمامی تجهیزات و تأسیسات شود  و بر اساس طرح جامع، خط 7 مترو باید سال 94 به بهر‌ه‌برداری می‌رسید، اما نه تنها این اتفاق تاکنون نیفتاد که بعید می دانم خط 6 مترو نیز تا پایان سال 96 هم به بهره‌برداری برسد.  

سرخو یادآور شد: قراراست بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا آخر سال 97 خط مترو  به 300 کیلومتر برسد  یعنی هرسال 30 کیلومتر اما آنچه در عمل شاهد  آن هستیم، بسیار کمتر از آن چیزی است که مصوب شد.

وی درباره حمل‌ونقل اتوبوسرانی نیز، اظهار داشت: در سال 93، 6500 دستگاه اتوبوس داشتیم که 2 هزار دستگاه آن فرسوده بود و باید تا پایان برنامه پنج‌ ساله دوم یعنی در سال 1397 تعداد اتوبوس‌ها به 9 هزار برسد که متاسفانه در این بخش نیز عقب‌افتادگی‌های بسیاری داریم.

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر در بخش دیگری از صحبت هایش درباره بافت‌های فرسوده نیزگفت: حفظ جان مردم به دلیل وجود گسل های خطرناک تهران و ارائه راهکارهایی در این باره از اولویت برنامه های ما بود که بارها در این خصوص به شهرداری تذکر دادیم اما گوش شنوایی که بخواهد آنها را اجرا کند، وجود ندارد.

سرخو همچنین با انتقاد از شهردار تهران  گفت: ما 40 محله محروم داریم که حدود یک میلیون و 200هزار نفر با کمترین امکانات در این محله‌ها زندگی می کنند. ما از شهرداری خواستیم که در این مناطق معابر را باز کند تا مردم کم کم وارد میدان شده و نسبت به نوسازی و یا ساخت بافت‌های فرسوده  با توجه به وام هایی‌ که دولت پرداخت می کند اقدام ‌کنند، اما هر بار شهرداری به بهانه  نداشتن پول از انجام آن سرباز زد. حال سوال این است شما که پول ندارید خط مترو و دیگر برنامه های شهری را پیش ببرید با چه مجوزی به بهانه ساخت یک خیریه بی‌نام ونشان که نه جواز ساخت دارد ونه  با طرح جامع تفصیلی همخوانی دارد اجازه ساخت مجتمع تجاری 11 طبقه می دهید و برای آن کلی هزینه می کنید؟  

در ادامه محمد حقانی دیگر عضو شورای شهر تهران گفت: با وجود تمام مشکلاتی که شهر تهران دارد اما هنوز بارقه‌های امید در این شهر وجود دارد به شر‌ط آنکه بتوانیم از تمامی ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های آن استفاده کنیم تا شهری سالم توام با آرامش داشته باشیم.

وی در ادامه به برخی از بی‌برنامگی‌های شهرداری تهران در طول چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: عدم التزام به قانون از اصلی‌ترین علت‌های بی‌برنامگی در شهر تهران و محقق نشدن مفهوم ایرانشهری در این کلانشهر است.

محمد سالاری و اسماعیل دوستی نیز از دیگر سخنرانان این همایش بودند که آنها نیز با انتقاد از شهرداری خواستار اجرای قانون از سوی آن شدند.

دوستی گفت: چرا شهرداری باید نگران سوال اعضای شورا باشد وقتی  حامیانی همچون صدا وسیما و برخی از روزنامه های که با پول بیت المال منتشر می شوند، دارد. اگر شهرداری کار مردم را به خود مردم واگذار کند و به دور از جار وجنجال تبلیغاتی و جهت گیری‌های جناحی به فکر شهر و شهروندان باشد به یقیین شهری باصفا خواهیم داشت.

در این نشست که در مجتمع تجاری کوه نور در منطقه 19 تهران برگزار شده بود؛ حجت الاسلام خانپور رئیس کمیته روحانیون مجمع معتمدین عدالت گستر و عزیز‌نژاد دبیر مجمع نیز به بیان برخی    از خواسته های شهروندان  درخصوص شهر  تهران پرداختند و از نامزدهای شورای شهر خواستند تا در برنامه‌های خود به این موضوعات توجه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز