خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا:

باند «اسپایدر» منهدم شد/ با حذف مجازات اعدام، تعداد قاچاقچیان افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۲۱۱

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا از انهدام باند «اسپایدر» که در فضای مجازی اقدام به فروش مواد مخدر می‌کرد، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ سردار محمدمسعود زاهدیان؛ رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا امروز در نشست خبری با اشاره به کشفیات سال گذشته پلیس مبارزه با موادمخدر گفت: در سال گذشته 631 تن کشفیات داشته‌ایم که 77 درصد این کشفیات مربوط به مرزهای استان‌های شرقی کشور بوده است. همچنین در سال گذشته افزایش 35 درصدی جمع‌آوری معتادان متجاهر را داشته‌ایم که با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و پشتیبانی وزیر کشور انجام شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته تعداد 149هزار و 699 نفر از معتادان متجاهر دستگیر و برای بهبود به مراکز درمانی معرفی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 73 تن مواد مخدر کشف کردیم که نسبت به سال گذشته افزایش 15 درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اولویت فعالیت پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال جاری خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد اطلاعاتی پلیس برخورد با سرشاخه گروه‌های مواد مخدر در اولویت فعالیت‌های ما است. لازم به ذکر است که 28 درصد کشفیات در سال گذشته با کمک اقدامات اطلاعاتی انجام شده است.

زاهدیان با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی بین‌المللی گفت: پلیس یک زن بولیویایی که 7.5 کیلو کوکائین را با خود داخل کشور آورده بود را دستگیر کرد و هم اکنون این خانم بولیویایی تحویل مقامات قضایی داده شده است. همچنین افرادی که با این شخص در داخل ایران همکاری می‌کردند سه خانم بودند که آنها نیز دستگیر شدند. لازم به ذکر است که این تیم قاچاق مواد مخدر بیش از چهار سال فعالیت می‌کردند.

وی با بیان فعالیت‌های اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: یکی از اقدامات اصلی ما آموزش و پیشگیری است که در سال گذشته یک و نیم میلیون نفر در سطح کشور برای آموزش و پیشگیری تحت نظر ما قرار گرفتند. هم اکنون 14 مرکز مشاوره در کل کشور داریم که دو مرکز مربوط به تهران و 12 مرکز مربوط به کلانشهرهای دیگر است.

سردار زاهدیان به اشاره به انهدام باند اسپایدر که در فضای مجازی مواد مخدر به فروش می‌رساندند گفت: 9 نفر از این باند که 40 نفر هم زیرشاخه‌های آن بودند، دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 73 تن مواد مخدر کشف کردیم که نسبت به سال گذشته افزایش 15 درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت: در طرح نوروزی که 25 اسفند آغاز و تا 15 فروردین ادامه داشت توانستیم 27 تن و 378 کیلو کشفیات داشته باشیم که با تلاش و همکاری شبانه‌روزی ماموران پلیس مواد مخدر صورت گرفت.

سردار زاهدیان به حذف مجازات اعدام برای فروشندگان مواد مخدر اشاره کرد و گفت: ما مجری قانون هستیم ولی نظر تخصصی ما این است که با تصویب چنین قانون‌هایی افراد قاچاقچی افزایش پیدا می‌کنند و به خاطر سودآوری نامشروع قاچاق مواد مخدر افزایش پیدا می‌کند. چرا با چنین قانون‌هایی جان 80 میلیون نفر را به خطر می‌اندازند؟

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر به دلیل افزایش کشفیات و دستگیری‌ها اشاره کرد و گفت: دلیل اصلی این افزایش‌ها زیرسازی‌های پلیس موادمخدر بوده است که ما با توجه به این زیرسازی‌ها در آینده باز هم افزایش در دستگیری‌ها و کشفیات خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز