خبرگزاری کار ایران

نماینده وزیر بهداشت به ایلنا خبر داد:

کشف 11 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی در 24 ساعت اخیر

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۱۷۸

نماینده وزیر بهداشت از کشف و معدوم‌سازی بیش از ۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به ارائه خدمات بهداشت محیط در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: بیش از ۱۱ هزار و ۷۳۰ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی همچنین اماکن عمومی، آرایشگاه‌ها و هتل‌ها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بیش از ۹ هزار مورد از این بازرسی‌های انحصارا مربوط به مراکز تهیه و توزیع همچنین عرضه مواد غذایی حساس با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی بوده است.

نماینده وزیر بهداشت با بیان این مطلب که ۱۹۹۰ مورد بازرسی نیز توسط کارشناسان بهداشت محیط از اماکن عمومی حساس با اولویت بهداشت فردی و تجهیزات از جمله آرایشگاه‌ها، هتل‌ها و مراکز اقامتی صورت گرفته است، گفت: همچنین ۲۴۸ مورد بازرسی بهداشت محیط از اماکن بین راهی با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی داشته‌ایم.

کولیوند اضافه کرد: ۳۹۹ مورد بازرسی نیز طی ۲۴ ساعت گذشته از سامانه‌های آبرسانی داشته و ۸۱ مورد نیز بازرسی بهداشت محیط با اولویت کنترل دخانیات از مراکز عرضه قلیان صورت گرفته است.

این مقام مسوول همچنین از کشف و معدوم‌سازی ۱۱ هزار و ۳۴۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد وادامه داد: ۲۲۴ مرکز و اماکن مختلف در این زمینه به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ضمن اشاره به اینکه ۵ هزار و ۴۱۲ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی نیز در این مدت صورت گرفته و ۳۷ مورد از مراکز و اماکن مختلف در این زمینه تعطیل شده است، گفت: همچنین ۳۵۷۴ مورد نمونه‌برداری میکروبی آب و ۲۱۵۲ مورد نمونه‌برداری مواد غذایی صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز