خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو یا ایلنا اعلام شد:

آزمایشگاه‌های دقیق رفرنس بررسی سموم مواد غذایی در کشور وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۵۰۷

با اعلام «یک عدد» مقدار سم کادومیوم و یا آرسنیک در برنج را «مقدار قابل قبول و بی‌خطر» در برنج اعلام می‌کنند در صورتی‌که باید این عدد صفر باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص برنج‌های آلوده در بازار گفت: آزمایشگاه‌های دقیق رفرنس بررسی سموم مواد غذایی در کشور وجود ندارد.

رسول خضری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این باره گفت: گفته می‌شود وزارت بازرگانی این آزمایشگاه را دارا است، از همین رو این پرسش مطرح می‌شود که چرا این برنج‌ها هنوز در بازار موجود است.

وی با اعلام اینکه در مورد مواد غذایی بحث«حداقل مجاز سموم مطرح نیست»، گفت: با اعلام «یک عدد» مقدار سم کادومیوم و یا آرسنیک در برنج را «مقدار قابل قبول و بی‌خطر» اعلام می‌کنند در صورتی‌که باید این عدد صفر باشد.

خضری در خصوص نهادهای متولی رسیدگی به تشخیص سلامت برنج‌های وارداتی در کشور اظهار داشت: شورای‌عالی نظارت بر استاندارد و موسسه ملی استاندارد تنها وظیفه نظارتی را برای خود قائلند و کار اجرایی در زمینه مواد غذایی را وظیفه خود نمی‌دانند.

وی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته دنیا میزان سموم در مواد غذایی «عدد صفر» است، اما در کشور ما حداقل تعیین می‌کنند.

خضری با اشاره به برخی دستگاه‌های درگیر در موضوع سلامت مواد غذایی، افزود: به‌طور نمونه وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص دپوی محصولات و سیلو‌ها، وزارت جهاد کشاورزی در زمینه کود و سموم محصولات غذایی و وزارت بهداشت ناظر بر عرضه مواد غذایی در بازار دخالت دارند.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خاتمه گفت: مجلس، دولت و قوه قضاییه باید محکم بر روی این قضیه ایستادگی کنند و من در همین‌جا وزیر بهداشت را تحسین می‌کنم، که هم در خصوص برنج‌های آلوده و هم در مورد روغن پالم در لبنیات پرچرب موضع‌گیری جدی کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز