خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان محیط زیست:

برنامه‌ریزى‌ها بر اساس آمایش سرزمین باشد

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۹۸۳

رئیس سازمان محیط زیست گفت: گاهى نمایندگان مجلس یا شوراى برنامه‌ریزى استان‌ها مسائلى بر اساس منافع محلى مطرح مى‌کنند که با اولویت‌هاى ملى شاید همخوانى نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار در جلسه گفت‌وگوهاى راهبردى مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهورى گفت: فرآیند تصمیم‌سازى در کشور ما به صورتى شده که با محدودیت هاى زیاد و فرصت کم گاهى بر خلاف نگاه فرابخشى و بلند مدت رخ مى دهد که این آفت کشورهاى در حال توسعه است.

وى ادامه داد: گاهى نمایندگان مجلس یا شوراى برنامه ریزى استان ها مسائلى بر اساس منافع محلى مطرح مى کنند که با اولویت هاى  ملى  شاید هم خوانى نداشته باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: شاهدیم برخى دخل و تصرف ها و سیاستگذارى ها دیگر غیرقابل بازگشت است و سال ها است که صحبت از آمایش سرزمین زده مى شود و اگر برنامه ریزى بر اساس آمایش سرزمین آغاز شود باز هم خوب است ، البته در استان ها این مساله در جریان است اما تبدیل به دستور کار جدى نشده است.

ابتکار با اشاره به مشکلات زیست محیطى خوزستان توضیح داد: خوزستان تحت تأثیر ١٧ سال خشکسالى و تغییر اقلیم است، به طورى که کاهش بارندگى در جنوب خوزستان مشهود است اما آیا برنامه توسعه این استان بر اساس این واقعیت ها نوشته شده؟ ما ١٠٠ مورد مداخله در طبیعت از سرچشمه هاى کارون تا دریا را شاهدیم.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: تهران ، البرز و قزوین در ٢٥-٣٠ سال گذشته ٢٥ میلیون نفر مهاجر داشته در حالى که از سال ١٣٧٥ بارگذارى هاى انجام شده منحنى زیستى استان تهران را رد کرده  و بعد از سال ٧٥ همه بارگذارى ها بیش از توان زیستى تهران است که نتیجه آن در بحران آلودگى هوا، فرونشست زمین ، افت شاخص کیفیت زندگى و... خود را نشان مى دهد.

ابتکار همچنین در مورد برنامه هاى کشاورزى پیش بینى شده در برنامه ششم توسعه مانند کشاورزى در خوزستان، گفت: ما هم  در مورد بحث  کشاورزى در برنامه ششم نگران هستیم و نظرات خود را مطرح کرده ایم ،البته بخشى از مسائل مربوط به کشاورزى در برنامه ششم توسط مجلس اضافه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز