خبرگزاری کار ایران

سخنگوی نیروی انتظامی:

هر 3 ساعت، 1 نفر به علت سوء مصرف مواد مخدر می‌میرد

asdasd
کد خبر : ۴۱۴۶۰۴

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: به ازای هر سه ساعت، یک تن، جان خود را به دلیل سوء مصرف مواد مخدر از دست می‌دهد که تعداد این جانباختگان در ماه به 240 تن و در ماه به 2 هزار و 880 تن می‌رسد.

 به گزارش ایلنا، سردار سعید منتظرالمهدی روز سه شنبه در دوازدهمین نشست خبری خود اظهار داشت: 948 هزار و 925 وسیله نقلیه در نیمه اول امسال به ناوگان خودرویی کشور افزوده شده است .

وی اظهار کرد: در مجموع 28میلیون و 935هزار و 177 وسیله نقلیه در کشور موجود است و سهم موتور سیکلت هم 10 میلیون و 853هزار است.

وی ادامه داد:سه عامل اصلی تخطی از سرعت مطمئنه با 20درصد، انحراف به چپ و عدم رعایت حق تقدم با 22درصد و عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی با 39درصد بیشترین عامل تصادفات در 6 ماهه امسال است.

منتظرالمهدی همچنین از افزایش 2درصدی سرقت خودرو خبر داد و گفت:خودرو پراید با کسب 71درصد، مقام اول خودروهایی را کسب کرده که سرقت شده است.هر ساعت ، یک تن به علت مصرف مواد می میرد

سخنگوی نیروی انتظامی از کاهش سه درصدی جانباختگان حوادث رانندگی با وجود افزایش 33درصدی شماره گذاری وسائل نقلیه در نیمه اول امسال خبر داد.

وی با اشاره به سهم 39درصدی سرقت های مهم و 61 سرقت های خرد، گفت:منازل مسکونی ، بیشترین فراوانی را در بین سرقت ها به خود اختصاص داده است.

وی به افزایش 12 درصدی کیف قاپی که مقام اول را در بین سرقت های خرد دارد هم اشاره کرد و اینکه بخش بزرگ سرقت های خرد را معتادان متجاهر انجام می دهند.

این مقام انتظامی همچنین خاطرنشان کرد که در نیمه اول امسال سرقت چهار درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

منتظرالمهدی در بخش دیگری از سخنانش از کاهش 24درصدی نزاع و درگیری در 6 ماهه اول امسال خبرداد.

منتظرالمهدی درباره سرقت از بانک ها هم اظهار کرد: سرقت ازبانک ها در نیمه اول امسال ، 20درصد کاهش داشته است و 80درصد از 21 فقره سرقت از بانک هم منجر به کشف شد و سارقان دستگیر شدند؛ ضمن اینکه بانک های خصوصی هم بیشترین همکاری را در این زمینه داشته اند.

سخنگوی ناجا به آمار قتل در کشور هم اشاره کرد و اینکه در نیمه اول امسال قتل ، 10درصد کم شده است.

منتظر المهدی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: تمام وسائل نقلیه توقیفی به استثنای خودروهایی که شکایت قضائی دارند از فردا هفتم مهر به مدت 10 روز قابل ترخیص هستند که این ترخیص ها با توافق فرمانده ناجا انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: صاحبان خودروهای یاد شده می توانند طی مدت یاد شده به مراکز ترخیص خودرو در کل کشور مراجعه کنند.

سخنگوی نیروی انتظامی همچنین از افزایش 34 درصدی ارزش ریالی کشف قاچاق کالا و ارز خبر داد و گفت: به ازای هر سه ساعت، یک تن، جان خود را به دلیل سوء مصرف مواد مخدر از دست می دهد که تعداد این جانباختگان در ماه به 240 تن و در ماه به 2 هزار و 880 تن می رسد.

منتظرالمهدی با اشاره به افزایش 13 درصدی کشفیات مواد مخدر در نیمه اول امسال، خاطرنشان کرد: مورفین با افزایش 124 درصدی در بین مواد مخدر مقام اول را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان افزایش 10 درصدی دستگیرشدگان در این زمینه و کاهش هشت درصدی تشکیل پرونده های قضائی در نیمه اول امسال اظهار کرد: از 215 هزار پرونده ارجاع شده به مراکز مشاوره در کلانتری ها بیش از 72 درصد منجر به صلح و از چرخه قضائی خارج شد.

منتظرالمهدی در عین حال درباره جرائم رایانه ای هم خاطرنشان کرد که این جرائم به میزان 48 درصد در نیمه اول امسال افزایش داشته است ؛ ضمن اینکه یک درصد جرائم کلاهبرداری مالی در حوزه فضای مجازی است؛ این در حالی است که از 46 میلیون کاربر اینترنتی ، 29 میلیون تن، نوجوان و جوان هستند که بیشترین آسیب پذیری را دارند.

وی از برپایی نمایشگاه ایپاس( تجهیزات پلیس، امنیتی و ایمنی) از 26 مهر ماه خبر داد و گفت: این نمایشگاه تا 29 مهر ماه در مصلی امام خمینی(ره) دایر است و بیش از 300 کشور در این نمایشگاه محصولات خود را به نمایش می گذارند.

وی در مورد صدور گذرنامه گفت: هم اکنون گذرنامه حداکثر طی 72 ساعت صادر می شود که تلاش می کنیم تا این زمان به 48 ساعت برسد.

منتظرالمهدی افزود: مرزهای خروج زائران برای اربعین حسینی همان مرزهای گذشته است اما احتمال دارد مرز «سومار» نیز اضافه شود که البته هنوز قطعی نیست.

وی در مورد حل اختلاف بین ناجا و ثبت اسناد رسمی برای سند سبز خودرو، هم چنین پاسخ داد: این اختلاف در نشستی با حضور برخی از دوستان کانون سردفتران در نیروی انتظامی، حل نشد و قرار شد تا موضوع در سکوت رسانه ای باشد از سوی دیگر هر چه قانونگذار اعلام کند ، ما می پذیریم اما برنامه ما در این زمینه کماکان ادامه دارد تا ابهامات برطرف شود.

منتظرالمهدی در ادامه در مورد برنامه های هفته نیروی انتظامی که با شعار «همه با هم برای امنیت و آرامش» از 9 مهر ماه آغاز می شود هم چنین توضیح داد: هفته نیروی انتظامی ، روز نهم مهر ماه با دعای ندبه و با حضور کارکنان و فرماندهان نیروی انتظامی در سراسر کشور آغاز می شود؛ ضمن اینکه فرماندهی انتظامی شهرستان و استان ها و در تهران فرمانده نیروی انتظامی قبل از خطبه نماز جمعه به ارایه گزارش می پردازند.

سخنگوی نیروی انتظامی در عین حال به روز شنبه، 10 مهر اشاره کرد که هفته نیروی انتظامی با برگزاری صبحگاه مشترک در سراسر کشور با حضور فرماندهان کشوری و لشکری به رسمیت شناخته می شود و در این روز ، شاهد رژه یگان های مختلف خواهیم بود که این برنامه به صورت مستقیم از شبکه اول پخش می شود.

منتظرالمهدی افزود: همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک هم روز 11 مهر در استادیوم آزادی برگزار می شود و در روز 12 مهر ماه، شاهد برگزاری همایش بزرگ مسئولان و مدیران پیشگیری نیروی انتظامی با حضور نگهبانان محله خواهیم بود؛ ضمن اینکه در این همایش قرار است معاون اول رئیس جمهوری و فرمانده نیروی انتظامی ، حضور داشته باشند.

به گفته منتظرالمهدی ، برگزاری نشست مرزبانان و مرزنشینان در روز 12 مهر، دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نیز دیدار با خانواده شهدا و تجلیل از آنان در روز 13 مهر از جمله برنامه های هفته نیروی انتظامی به شمار می آید.

سخنگوی ناجا ادامه داد: روز 14 مهر هم ضمن دیدار با سفرا و کاردان های کشور همکار با فرمانده نیروی انتظامی، نشست صمیمی دانشگاهیان و نخبگان علمی با فرمانده ناجا، برگزار می شود. در هفته نیروی انتظامی نشست ائمه جمعه استان ها و همچنین در تهران با حضور در ستاد مرکزی ائمه جمعه و فرمانده نیروی انتظامی برگزار می شود.

وی افزود: قرار است کارکنان و فرماندهان نیروی انتظامی استان ها در روز 15 مهر در مقر شهدا در شهرستان و استان ها و در تهران در مرقد امام خمینی (ره) و مزار شهدا حضور یابند؛ ضمن اینکه هفته نیروی انتظامی با قرائت دعای کمیل پایان می پذیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز