خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت:

اظهارنظرها در مورد بیوتروریسم باید مبتنی بر موارد علمی باشد

asdasd
کد خبر : ۳۸۷۲۸۶

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اظهارنظرها در مورد بیوتروریسم باید مبتنی بر موارد علمی باشد و در این زمینه برخی تذکرات به برخی افراد توسط نهادهای زیربط داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایرج حریرچی؛ سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص انتقادات مطرح شده به لایحه سلامت روان اظهار کرد: یکی از مشکلات ما این است که افراد مختلفی که دلسوز و علاقمند به پیشرفت کشور هستند فقط از منظر رشته خود به مسائل مختلف نگاه می‌کنند و به دنبال مصالح رشته خود هستند.

وی ادامه داد: در حوزه روان‌پزشکی، روان‌شناسی و روان‌شناختی بالینی اقدامات متعددی برای سلامت جامعه انجام می‌شود و این مسائل در حوزه وزارت بهداشت است و متولی آن نیز ما هستیم و مفتخریم که منافع صنفی خود را در این مسائل لحاظ نمی‌کنیم.

وی افزود: در خصوص لایحه سلامت روان دچار تضاد منافع نیستیم که به سمت یکی از رشته‌های روان‌شناسی یا روان‌پزشکی سوق پیدا کنیم و این کار نتیجه زحمات طولانی مدتی است که انجام داده‌ایم و در حال حاضر نیز کار خاصی انجام نشده و فقط این لایحه تقدیم دولت شده است و دولت آن را بررسی می‌کند و پس از نظردهی سازمان‌ها و کارشناسان در زمینه این لایحه‌ اقدام خواهیم کرد.

حریرچی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای سانحه سوختگی بیمارستانی در خوی اظهار کرد: اقدامات درمانی خوبی برای این افراد انجام شد و بیماران سریعا به بیمارستان‌ها انتقال پیدا کردند و در این زمینه حتی برای انتقال یکی از بیماران مجبور به تهیه هلی‌کوپتری شدیم و آن را تجهیز کردیم و این فرد را به مرکز درمانی انتقال دادیم.

وی اظهار کرد: باید این مساله نیز مورد توجه قرار بگیرد که سوختگی بیشتر برای فقرا اتفاق می‌افتد و کسانی که معمولا در خانه حرارت مرکزی یا فنکوئل دارند دچار سوختگی نمی‌شوند بلکه کارگر فقیری که از والر یا از کپسول گاز استفاده می‌کنند دچار سوختگی می‌شود.

حریرچی ادامه داد: درمان سوختگی درمان پرهزینه‌ای است خصوصا سوختگی سطح 3 از نظر طبقه‌بندی معمولا خدمات تخصصی و پرهزینه‌ای را احتیاج دارد و امکانات زیادی می‌خواهد به همین دلیل به توسعه تخت‌های سوختگی و تخت‌های آی سی یو نیاز داریم. در کل در خصوص تخت‌های بیمارستانی سوختگی دچار کمبود هستیم.

وی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص مسائل مطرح شده در مورد بیوتروریسم اظهار کرد: موضوع بیوتروریسم با توجه به اینکه تعدادی افراد نادان در جهان هستند و همچنین افرادی که با نظام‌های انقلابی مخالفند و در این راه از هیچ کاری فروگذار نمی‌کنند این مساله به خودی خود اهمیت دارد.

حریرچی ادامه داد: نحوه برخورد با این مساله نباید روش رسانه‌ای باشد و بر اساس روشی که دکتر شمخانی اعلام کردند کمیته‌ای مامور شده است از وزارت بهداشت، وزارت اطلاعات و سازمان پدافند غیرعامل و فعالیت‌هایی را در این زمینه انجام داده است.

وی تاکید کرد: اظهارنظرها در مورد بیوتروریسم باید مبتنی بر موارد علمی باشد و در این زمینه برخی تذکرات به برخی افراد توسط نهادهای زیربط داده شده است و به طور مثال این طور نیست که هر آتش‌سوزی و انفجاری اعلام شود عده‌ای بگویند عملیات تروریستی انجام و بقیه ملزم باشند که ثابت کنند عملیات تروریستی نبوده است.

وی ادامه داد: آمادگی لازم برای این مسائل وجود دارد و بیماری‌های ناشی از بیوتروریسم تعاریفی دارد و پزشکان باید آن را و شرایط بیماری تشخیص دهند و اگر لازم باشد گزارشی در این زمینه منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز