خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی خبرداد:

ورورد سامانه بارشی به کشور/کاهش ۷ تا ۱۲ درجه‌ای دما در سواحل شمالی

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۷۸۵

سازمان هواشناسی کشور با انتشار اعلامیه ای از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«از روز پنجشنبه سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور شده و بخش‌هایی از شمال غرب، غرب و بتدریج از اواخر وقت سواحل دریای خزر در دامنه‌های البرز را در بر خواهد گرفت. انتظار می‌رود جبهه سرد این سامانه از روز جمعه تا شنبه از غرب و مرکز کشور عبور نموده و طی بعدازظهر پنج شنبه تا شنبه بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط موجب رشد ابرهای جوششی و رخداد وزش باد شدید موقت و رگبار و رعدوبرق شود.

نقشه‌های هوا‌شناسی مدل های عددی تداوم فعالیت‌های این سامانه را در سواحل شمالی کشور تا روز دوشنبه نشان می‌دهند که موجب بارش باران و کاهش قابل توجه دما بین ۷ تا ۱۲ درجه از پنج شنبه تا یکشنبه در سواحل شمالی کشور خواهد شد. براین اساس:

پنج شنبه ۹۵/۰۲/۰۹: بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت درآذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب کردستان و غرب کرمانشاه و دامنه‌های جنوبی البرز و احتمال رخداد سیلاب در جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی و مناطق غرب کردستان.

جمعه ۹۵/۰۲/۱۰: بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، گیلان، مازندران و دامنه‌های جنوبی البرز استانهای تهران، البرز و قزوین.

دریای خزر از اواخر وقت پنج شنبه و طی روز جمعه مواج پیش بینی می‌شود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز