خبرگزاری کار ایران

مومنی خبر داد:

ساماندهی ۲۰ هزار نیرو به عنوان پلیس افتخاری

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۷۰۱

جانشین فرمانده ناجا از ساماندهی ۲۰ هزار نیرو به عنوان پلیس افتخاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار اسکندر مؤمنی (جانشین فرمانده ناجا) در حاشیه برنامه رونمایی از منشور حقوق و تکالیف پلیس راهنمایی و رانندگی در رعایت حقوق شهروندی اظهار داشت: قرارگاه جهادی تربیت و آموزش در ابتدای سال جاری در نیروی انتظامی راه‌اندازی شد که هدفش ارتقاء رفتار، اخلاق حرفه‌ای و آموزش بوده است.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: این قرارگاه برای ارتقای رفتار حرفه‌ای پلیس تشکیل شد که امروز شروع کار آن در پلیس راهنمایی و رانندگی بوده است تا پلیس در این قرارگاه به آخرین یافته‌های علمی در حوزه خود برسد.

این مقام ارشد ناجا بیان داشت: اعمال قانون باید همراه با رعایت حقوق شهروندی، ادب و احترام نسبت به مردم باشد و به واسطه این حقوق شهروندی، امروز این منشور حقوق شهروندی رونمایی شد.

مومنی در پاسخ به سوالی در مورد طرح LEZ اظهار داشت: هر طرحی الزاماتی دارد اما رعایت حقوق مردم از مهم‌ترین الزامات است و نباید طرح‌های پی‌در پی و مطالعه نشده نظم مردم را به هم بریزد.

جانشین فرمانده ناجا در مورد آمادگی پلیس برای دهه محرم اظهار داشت: در حوزه انتظامی و ترافیکی تمهیداتی اندیشیده شده است؛ پلیس راهور در حوزه روان‌سازی ترافیک برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته و در حوزه انتظامی نیز جلساتی با هیأت‌ها برگزار شده تا یک نفر از آن‌ها به عنوان همیار پلیس حضور داشته باشد و برای روان‌سازی ترافیک اقدام کند.

وی یکی از رویکردهای جدید ناجا را راه‌اندازی پلیس افتخاری و استفاده از همه ظرفیتهای مردم در تمام بخش‌ها دانست و گفت: پلیس راهور در بحث همیار پلیس و فرهنگ‌ ترافیک از ظرفیت مردم استفاده کرده است.

این مقام ارشد نیروی انتظامی تصریح کرد: پلیس افتخاری در مجلس به تصویب رسیده و یکی از رویکردها در سال جاری تشکیل آن در همه پلیس‌هاست؛ نزدیک به ۲۰ هزار نفر سازماندهی شده‌اند و اعلام آمادگی زیادی نیز شده است.

مؤمنی گفت: رویکرد اصلی استفاده از پلیس افتخاری در تعیین امنیت محله محور است؛ آن‌ها شروع به کار کرده‌اند و امیدواریم در همه محلات، شهر‌ها و استان‌ها گسترش پیدا کنند چرا که دیگر با کار سنتی نمی‌توان اقدامات را انجام داد.

مومنی در مورد طرح یکسان‌سازی پلاک‌ها اظهار داشت: پلاک‌ها باید یکسان و همه پلاک‌ها ملی شوند که این امر مورد تصویب قرار گرفته است.

جانشین فرمانده ناجا به عملیاتی شدن این طرح در نیروی انتظامی از  دو سه سال قبل اشاره و اظهار داشت: برای نیروهای مسلح در ستاد کل نیز این مسئله به تصویب رسیده و به زودی اجرایی خواهد شد و در آینده هیچ پلاک غیرملی مجاز به تردد نیست.

وی در مورد فیلم منتشر شده‌ای که گشت ارشاد یک عروس را به علت بی‌حجابی در اراک دستگیر کرد گفت: موضوع در دست بررسی است و سخنگوی ناجا پس از بررسی‌های لازم در این خصوص سخن خواهد گفت.

این مقام ارشد نیروی انتظامی با اشاره به بازدید نامحسوس و با لباس شخصی مسئولان گفت: این موضوع به طور مرتب اتفاق می‌افتد و مسلم است که استان‌ها از ماموریت مسئولان مطلع نیستند.

مومنی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا جریمه شده‌اید، اظهار داشت: در سال‌های دور به دلیل همراه نداشتن گواهینامه جریمه شدم.

وی با بیان اینکه هیچکس بر‌تر از قانون نیست، تصریح کرد: امیدوارم به جایی برسیم که منصب و مقام و جایگاه باعث تفاوت در اجرای قانون نشود و مسئولان هم به قانون تمکین کنند.

مؤمنی در خصوص اعلام آمادگی پلیس ایران برای  حضور در حج سال آینده اظهار داشت: مستقیماً پیشنهادات خود را ارائه داده‌ایم و از طریق اینترپل نیز اعلام آمادگی کرده‌ایم؛ همچنین در خصوص شناسایی و تشخیص هویت جان‌باختگان نیز پلیس تشخیص هویت از طریق DNA و اثر انگشت اقدامات خود را انجام می‌دهد.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: اگر از ظرفیت پلیس کشورهای اسلامی استفاده می‌شد، از بروز این فاجعه جلوگیری به عمل می‌آید.

این مقام ارشد ناجا از اعلام آمادگی پلیس ایران برای تشخیص هویت مفقودان حادثه منا که ممکن است جزء مدفون شدگان باشند، خبر داد و گفت: پلیس ایران در این زمینه اعلام آمادگی کرده و در صورت آماده شدن شرایط، پلیس تشخیص هویت اعزام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز