خبرگزاری کار ایران

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان:

قانون‌مندی در غرب فقط یک توهم است

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۷۹۳

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان گفت: استکبار برای منافع بیشتر از هر موجودی بهره می‌گیرد حتی اگر انسان باشد و حتی زن را به عنوان یک ابزار مورد توجه قرار داده ولی در هر دوره فقط شکل آن را عوض کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران وبیدگل «طوبی کرمانی» در حاشیه بازدید از شهرزیرزمینی نوش آباد در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: تئوری فیمنیست این است که اگر تا دیروز، جهان را با نگاه مردانه دیده‌ایم، از امروز باید نگاهی زنانه به جهان داشت در حالی که واقعیت این است که باید حق بینانه عمل کنیم.

مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ‌اظهار داشت: اسلام فاکتورهایی دارد که اگر به روشنی برای مردم معرفی شود، حیات استکبار در خطر است بنابراین ناگزیر است که اسلام هراسی را ترویج کند که این تعبیر از اسلام در ایران سرچشمه دارد و ایران هراسی بخشی از پروژه اسلام هراسی است.

به گفته وی، شعار اخلاق گرایی و قانونمندی در غرب فقط یک توهم است و همه چیز در تامین منافع آنها تعریف می‌شود و به نام اخلاق معرفی تبلیغ می‌شود.

عضو هئیت علمی دانشگاه تهران با اشاره به نامه سناتورهای آمریکا تصریح کرد: وقتی بزرگان آنها و سناتورهای آنها به تعهد رییس جمهورشان احترام نمی‌گذارند، پس در کشور آنها قانون مداری چگونه تعبیر می‌شود؟

وی تاکید کرد: زن ایرانی اسلامی، از حقوق بالای برخوردار است اما عده اندکی از زنان ایرانی، با حقوق واقعی خود آشنا هستند اما عده‌ای دیگر هستند که آن را بنا به مصلحت خود معرفی و تبلیغ می‌کنند.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان گفت: تساوی حقوق زن و مرد معنایی ندارد و شباهت حقوق زن و مرد جفا به مقام زن است بلکه باید از عدالت بین این حقوق دفاع کرد.

وی افزود: مهمترین‌ راه‌ تشخیص‌ عادلانه‌ بودن‌ قوانین، عقلانی‌ بودن‌ و تطابق‌ آن‌ با نیاز‌ها و ساختار فطری‌ است. هرچه‌ ‌ با طبیعت‌ و فطرت‌ زن‌ و مرد همسانی داشته‌ باشد و پاسخگوی‌ نیاز‌ها و هنجارهای‌ جامعه‌ باشد، عادلانه‌تر شمرده‌ می‌شود و البته‌ این‌ مناسبت‌ در تعامل‌ عقل‌ و شرع‌ قابل‌ درک‌ است.

وی گفت: استکبار جهانی درک کرده که شیعه نوک پیکان اعتراض به هرگونه ظلم و بی‌عدالتی است. بنابراین، اگر بخواهد به این اعتراض‌ها توجه کند، دچار مشکل می‌شود و تلاش می‌کند که زن شیعه اطلاعات علمی لازم، تربیت صحیح و فرهنگ غنی شیعی را نشناسد.

مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: شهرزیرزمینی نوش آباد به مانند برگی از شناسنامه کشور است و پیشینیه دیرین و غنای فرهنگی تمدن ایران را روایت می‌کند.

به گفته وی، باید فرهنگ گردشگری در جامعه ترویج شود تا همه ما از این آثار به عنوان سرمایه‌های ملی حفاظت و به جهان معرفی کنیم.

کرمانی افزود: در برابر آثاری که به نام شهرزیرزمینی در ایتالیا، اسپانیا و یونان معرفی می‌شود، طراحی و مهندسی ساخت شهرزیرزمینی نوش آباد، حکایت یک نوع غرور و افتخار ملی است که در قالب پوس‌تر و مقاله و کتاب باید به همگان ارائه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز