خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر کشور در امور بانوان در گفت‌و‌گو با ایلنا:

بررسی وضعیت "زنان کارتن خواب" در وزارت کشور/وضعیت زنان زندان قرچک نسبت به سایر استان‌ها عالی است

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۱۵۰

مشاور وزیر کشور در امور بانوان با تشریح اقدامات وزارت کشور برای زنان کارتن‌خواب گفت: باید آسیب‌های موجود بررسی و راهکارها شناسایی شود تا پس از آن در صحن شورای اجتماعی، اقدامات لازم برای ساماندهی زنان کارتن خواب مصوب شود.

فهیمه فرهمندپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که وزارت کشور در 2 سال اخیر برای زنان کارتن خواب چه اقداماتی انجام داده است، اظهار داشت: در حال حاضر به دستور وزیر کشور موضوع زنان کارتن خواب در موضوعات مورد بررسی شورای اجتماعی کشور قرار گرفته است.

تهیه گزارش از آخرین وضعیت "زنان کارتن خواب" در کشور

وی افزود: در حال حاضر در مرحله بررسی‌های اولیه هستیم تا بتوانیم گزارش جامعی از موضوع تهیه کنیم تا تقدیم وزیر کشور شود و پس از آن با طرح در شورای اجتماعی کشور، در مرحله تصمیم‌گیری و اقدام قرار گیرد.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان با بیان اینکه دبیرخانه شورای اجتماعی کشور در زمینه موضوع زنان کارتن خواب در مرحله مطالعه، بررسی و تهیه گزارش است، خاطرنشان کرد: همچنین در این راستا از دستگاه‌های مرتبط با موضوع، گزارش‌هایی درخواست می‌شود.

فرهمندپور ادامه داد: بنابراین باید آسیب‌های موجود بررسی و راهکارها شناسایی شود تا پس از آن در صحن شورای اجتماعی اقدامات لازم برای ساماندهی زنان کارتن خواب مصوب شود.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان در پاسخ به این سوالی درباره وضعیت زندان زنان و به خصوص شرایط زنان متاهل که بچه‌هایشان با آنها در زندان به سر می‌برند، گفت: ما تلاش خودمان را برای ساماندهی وضعیت زندان زنان و ندامتگاه زنان خواهیم کرد، اما اقدام در سطح کلان در حوزه عملکردی معاونت زنان ریاست جمهوری است.

وی ادامه داد: ما به عنوان وزارت کشور مستقیما در این موضوع امکان اقدام نداریم و صرفا در حد حمایت‌های جزیی و یا هماهنگی‌ها اقدام می‌کنیم و اگر قرار باشد؛ یک اقدام جدی در این حوزه انجام شود، در بالاترین سطح هرم مدیریتی جز ماموریت‌های معاونت زنان است.

وضعیت "ندامتگاه زنان قرچک" از نگاه مشاور وزیر کشور

فرهمندپور همچنین درباره بازدید خود از ندامتگاه قرچک گفت: به نظر من ندامتگاه زنان در تهران جزو مراکز خوب است؛ چرا که با توجه به بازدیدهایی که از بندهای زنان سایر استان‌ها داشتم، وضعیت ندامتگاه تهران را بسیار خوب و عالی دیدم، البته شرایط ایده‌آل نبود.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم؛ در راستای بهبود شرایط در زندان‌های زنان موثر واقع شویم و از سوی دیگر الگویی از شیوه برنامه‌ریزی و مدیریت ندامتگاه قرچک برای بندهای زنان در زندان‌های کشور داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه حمایت‌های وزارت کشور در بحث ساماندهی زندان‌های زنان در کشور به چه صورت است، گفت: به نوعی ایجاد هماهنگی و پیگیری مطالبات است.

فرهمندپور با اظهار امیدواری نسبت به اینکه از طریق هماهنگی بین دستگاهی، خدمات را برای زندان‌ها تامین کنند، افزود: وزارت بهداشت در سکونتگاه‌های غیررسمی خدمات بهداشتی و درمانی ویژه‌ای را برای زنان و بچه‌هایشان ارائه می‌کند و می‌توان این خدمات را برای زندان‌ها تامین کرد.

کمپ‌های ترک اعتیاد در حاشیه تهران وضعیت مطلوبی ندارند

مشاور وزیر کشور در امور بانوان درباره شرایط کمپ ترک اعتیاد در حاشیه تهران نیز گفت: وضعیت این کمپ‌ها در شهرهای مختلف با هم متفاوت است. ما نمونه‌های خوبی داریم، اما بالاخره نمونه‌های ضعیفی هم در کنار آنها وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد:  در این راستا با ستاد مبارزه با مواد مخدر هماهنگی‌ها را انجام می‌دهیم؛ به طوری که در هفته‌های اخیر توانستیم، مدیران کل بانوان استانداری‌ها را با حکم وزیر کشور که دبیر کل ستاد هم هستند، رسما عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌ها کنیم تا از این پس جدی‌تر مسایل زنان را در حوزه‌های مختلف پیشگیری، درمان  و خدمات اجتماعی بهبود یافتگان در استان‌ها دنبال کنند.

فرهمندپور بیان کرد: قبول داریم که وضعیت کمپ‌های ترک اعتیاد در حاشیه تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و قاعدتا برای رسیدن به ایده‌آل به زمان نیاز داریم. به دلیل جمعیت بسیار زیاد پایتخت، طبعا امکانات بیشتری لازم است و امکانات موجود در تهران متاسفانه با نیازهایی که وجود دارد، برابری نمی‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز