خبرگزاری کار ایران

ثبت نام 40 هزار تن برای عضویت در پلیس افتخاری

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۰۰۶

مدیرکل پلیس افتخاری نیروی انتظامی گفت: تاکنون 40 هزار تن از هموطنان برای عضویت در پلیس افتخاری ثبت نام کرده اند.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد رضا اکرمی در جلسه ای در فرماندهی انتظامی کردستان، افزود: از این تعداد، عضویت 13 هزار تن قطعی شده است که این افراد دوره های آموزشی لازم را سپری کرده اند.

اکرمی، گفت: همچنین تاکنون تعداد 20 هزار بیمه ویژه پلیس افتخاری محقق شده است که از این میان تعداد پنج هزار بیمه به صورت شناور پرداخت شده است که البته بیمه یاد شده ، تنها در صورت بروز و وقوع حادثه در ماموریت های ناجا اختصاص می یابد.

وی اضافه کرد: تاسیس و تشکیل پلیس افتخاری امری قانون مند و بر اساس قانون استخدامی ناجا است و هدف از آن نیز در مرحله اول تعامل دو سویه با مردم و انجام کار فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری اجتماعی است.

وی کمک به ناجا در توسعه و تحکیم نظم و انضباط اجتماعی، نهادینه سازی، توسعه مشارکت های مردمی، جلب اعتماد عمومی و افزایش دانش اجتماعی افراد را از مهم ترین اهداف پلیس افتخاری دانست.

وی گفت: بهره گیری از مشارکت مردم، موجب بهبود عملکرد نیروی انتظامی در ماموریت های محوله و نیل به اهداف سازمانی خواهد شد.

مدیر کل پلیس افتخاری ناجا ادامه داد: در زمان حاضر پلیس افتخاری در دو سطح فعالیت می کند که در سطح یک آن (سطح سخت افزاری) احراز صلاحیت، انتخاب و آموزش،شروط اصلی به کارگیری است . ضمن اینکه در این سطح نیروها می توانند به عنوان ضابط قضایی نیز به کارگرفته شوند. استفاده از لباس متحد الشکل و شرط سنی (17 – 65) سال از دیگر الزامات است.

این مقام انتظامی در خصوص ویژگی های سطح دو پلیس افتخاری اظهارداشت: در این سطح که بیشتر جنبه نرم افزاری دارد، انجام کار فرهنگی، مورد نظر و هدف است و در این زمینه هیچ محدودیتی برای جذب وجود ندارد.

اکرمی اضافه کرد: هم اکنون بسیاری از افراد نخبه، هنرمندان مشهور و اساتید بنام دانشگاه های کشور برای همکاری با پلیس افتخاری ابراز تمایل کرده اند که همگی بدون چشمداشت و تنها بنا بر اعتقادات و علایق شرعی، ملی و احساس مسوولیت اجتماعی، این انتخاب را کرده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز