خبرگزاری کار ایران

برگزاری دوره آموزش نجات در حوادثجاده‌ای برای هزار امدادگر

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۱۱۰

«تصادفات جاده‌ای عمده‌ترین عامل مرگ و میر کشور است، که همین امر کار دستگاه‌های امداد رسان را سخت‌تر کرده است.»

دوره آموزشی و مهارتی کشوری نجات در حوادثجاده‌ای با حضور بیش از هزار و ۱۰۰ شرکت کننده از ۱۲ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به برگزاری دوره آموزشی و مهارتی کشوری نجات در حوادثجاده‌ای برای هزار و ۱۹۴ امدادگر و نجاتگر، گفت: تصادفات جاده‌ای عمده‌ترین عامل مرگ و میر کشور است، که همین امر کار دستگاه‌های امداد رسان را سخت‌تر کرده است.

وی افزود: با توجه به رویکرد سازمان مبنی بر ارتقاء توان عملیاتی و افزایش سطح مهارت و توانمندی تمامی نیرو‌ها به ویژه نیروهای حاضر در پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری و بهره‌مندی از جدید‌ترین روش‌ها و ابزار‌ها، سازمان در نظر دارد یک دوره مهارتی نجات در حوادثجاده‌ای را با حضور بیش از هزار نیروی امدادی برگزار کند.

کولیوند خاطر نشان کرد: این دوره‌ها به منظور پاسخگویی سریع و مناسب به مصدومان حوادثجاده‌ای با عناوین دریافت اطلاعات، تثبیت صحنه حادثه، دسترسی، رهاسازی، خارج کردن مصدوم، انتقال، تثبیت پزشکی مصدوم، ارزیابی مصدوم، آشنایی با خودروی آمبولانس، آشنایی با خودروی نجات، طناب‌ها، گره‌ها، کارگاه‌ها، بسکت کردن مصدوم، صعود و فرود، از ۱۲ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این دوره‌ها از روز ۱۲ اردیبهشت ماه تا پایان خرداد ماه، با حضور هزار و ۱۹۴ نیروی امدادی از ۳۹۸ پایگاه امداد و نجات بین شهری برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز