خبرگزاری کار ایران

شمس‌احسان در تذکری خواستار شد:

لزوم اجرای تبصره واگذاری هفت فقره املاک متعلق به شهرداری تهران با وزارت ورزش و جوانان

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۶۹۵

رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران بر اجرای تبصره مصوبه «مجوز واگذاری و انجام معامله هفت فقره املاک متعلق به شهرداری تهران با ملک موسوم به ورزشگاه تختی متعلق به وزارت ورزش و جوانان» تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، زهرا شمس‌احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (سه‌شنبه) در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورا در تذکری بر اجرای تبصره مصوبه «مجوز واگذاری و انجام معامله هفت فقره املاک متعلق به شهرداری تهران با ملک موسوم به ورزشگاه تختی متعلق به وزارت ورزش و جوانان» تاکید کرد.

شمس‌احسان ادامه داد: در تاریخ ۰۱/۰۷/۱۴۰۲ بر اساس صورتجلسه شماره ۷۲۴۹۵۹ که فی مابین شهردار تهران و وزیر ورزش و جوانان تنظیم و امضاء شده است، شهرداری تهران در راستای اجرای طرح آزاد راه شهید شوشتری و پروژه خط ۷ متروی تهران، اقدام به انجام معامله‌ای کرد که بخشی از زمین مجموعه ورزشی تختی را از وزارت ورزش تحویل گرفت و در ازای ملک مذکور، ۷ مجموعه ورزرشی را به اداره کل ورزش و جوانان استان تهران تحویل داد.

رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این راستا شهرداری تهران لایحه‌ای تنظیم و به صحن شورا ارسال کرد و اعضاء شورای شهر تهران در دویست و پنجمین جلسه رسمی خود در تاریخ ۱۲/۱۰/۱۴۰۲ به منظور اجرای طرح‌های ترافیکی و توسعه شبکه حمل و نقل شهری (تکمیل بزرگراه شهید شوشتری و توسعه خط ۷ متروی تهران)، به شهرداری تهران اجازه داد نسبت به واگذاری و انجام معامله هفت فقره املاک متعلق به خود به وزارت ورزش و جوانان اقدام کند.

وی افزود: اما در تبصره این مصوبه که با شماره ۲۱۳۸۸ به شهرداری تهران ابلاغ شد که شهرداری تهران مکلف شد در ازای املاک واگذارشده، نسبت به تأمین زمین معوض و هم‌چنین اعتبار مورد نیاز در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ جهت ساخت مجموعه‌های ورزشی جایگزین اقدام کند.

شمس‌احسان خاطرنشان کرد: علاوه بر تبصره مندرج در مصوبه موصوف، در جلسات و توافقات اولیه‌ای که در شهرداری تهران در راستای انجام تهاتر مذکور تشکیل شده بود، حسب دستور شهردار تهران سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران موظف شده تا پایان آذر ماه ۱۴۰۲، اراضی مناسبی در مناطق ۱۳.۱۸، ۱۹.۲۰ و ۲۲ به مساحت حداقل ۳۰ هزار متر مربع به منظور ساخت مجموعه‌ها و دهکده‌های ورزشی به عنوان معوض در اختیارسازمان ورزش شهرداری تهران قرار دهد، اما با گذشت بیش از ۴ ماه از تاریخ تصویب لایحه و تنظیم صورتجلسه داخلی، هنوز اقدام موثری در خصوص معرفی و واگذاری املاک معوض به سازمان ورزش صورت نگرفته است.

رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران گفت: لذا شایسته است اقدامات لازم‌نسبت به اجرای این تبصره صورت گیرد و گزارش آن به شورای اسلامی شهر تهران ارسال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز