خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان منابع طبیعی خبر داد:

برنامه‌ریزی برای انجام ۲۰۵۰ هکتار مالچ‌پاشی در شرق استان کرمان

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۳۴۵

رئیس سازمان منابع طبیعی بر لزوم اجرای طرح مطالعاتی در نقاط بحرانی خیزش گرد و غبار توسط اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان تاکید کرد و گفت: با توجه به این که شرق استان کرمان روزهای زیادی از سال را با ریزگرد و طوفان شن مواجه است، ۲ هزار و ۵۰ هکتار مالچ‌پاشی در شهرستان ریگان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایلنا، عباسعلی نوبخت، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سفر به شرق استان کرمان در حاشیه‌ بازدید از نهال‌کاری ۲۶۰ هکتاری شمال ایستگاه راه‌آهن و محدوده مالچ‌پاشی منطقه نگین کویر فهرج، گفت: از اداره‌کل منابع طبیعی استان کرمان خواسته‌ایم در آن دسته از نقاط بحرانی استان که کار مطالعاتی در آن‌ها انجام نشده است، کار مطالعاتی لازم را انجام دهد و در عرصه‌های بحرانی که قبلا کار مطالعاتی داشته‌اند، عملیات اجرایی لازم را شروع می‌کنیم.

وی همچنین درباره ایجاد کمربند سبز در محور فهرج - شورگز افزود: متولی ایجاد کمربند سبز در کل کشور، وزارت راه شهرسازی است و ما این آمادگی را داریم که میزان نهال مورد نظرشان را به صورت رایگان در اختیارشان قرار دهیم.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادامه داد: در رابطه با نقاط بیابانی بحرانی استان کرمان، سال گذشته معاون آبخیزداری سازمان را به منطقه اعزام کردم و در بازدید، گزارشات و طرح‌هایی را تهیه کردند که ما امروز برای عملیاتی کردن این طرح‌ها به منطقه آمده‌ایم.

نوبخت همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به این که شرق استان کرمان روزهای زیادی از سال را با ریزگرد و طوفان شن مواجه است، ۲ هزار و ۵۰ هکتار مالچ‌پاشی در شهرستان ریگان در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: پروژه‌های بیابان‌زدایی از جمله مالچ‌پاشی تاثیر به‌سزایی در مقابله با بیابان‌زایی در شهرستان‌های شرقی استان کرمان داشته است و اجرای این پروژه‌ها به ویژه مالچ‌پاشی از مطالبات مهم مردم و مسئولین شهرستان های فهرج، ریگان و نرماشیر است. در همین راستا برای مقابله با بیابان‌زایی و فرسایش بادی، سال گذشته یک هزار هکتار عملیات مالچ‌پاشی در شهرستان ریگان انجام شد.

نوبخت اضافه کرد: شعار سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، «منابع طبیعی با مشارکت مردم و برای مردم» است و با توجه به نام‌گذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، اساس سیاست کاری سازمان، مردمی‌سازی طرح‌های منابع طبیعی است. 

رئیس سازمان منابع طبیعی در بخش دیگری از سفر خود به شرق استان کرمان در بازدید از نهالستان منابع طبیعی بم گفت: استان کرمان در سال گذشته تعهد خود در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که تولید ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال بوده را اجرا کرده است.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: سازمان منابع طبیعی تولید درختان مثمر مانند زرشک، سنجد، بادام ، گردو و زالزالک را در دستور کار خود قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز