خبرگزاری کار ایران

دپوی ۳ ماهه سرم در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۳۰۲

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: در سال گذشته به منظور تامین بهتر داروهای بیماران خاص، ضمن افزایش حمایت‌ها در جهت داخلی‌سازی تولید این محصولات، رایزنی‌هایی گسترده‌ای با شرکت‌های بین المللی دارویی به منظور تسهیل تامین داروهای بیماران خاص انجام شد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، محمد پیکان پور، اظهار داشت: سال گذشته با هماهنگی و رایزنی‌های صورت گرفته با مدیران عامل شرکت‌های بین المللی به منظور تسهیل تامین داروهای بیماران خاص نظیر برخی از فاکتورهای خونی، داروهای شیمی درمانی، داروهای پیوند، انسولین‌های قلمی و داروهای‌ام اس، هماهنگی‌های فشرده‌ای صورت گرفت.

وی افزود: همچنین به منظور ترخیص کالاهای دچار کمبودِ مانند کتامین، پروپوفول، IVIG و سرم باقی مانده در گمرکات کشور نیز هماهنگی‌های مناسبی با این نهاد صورت گرفته و خوشبختانه روند ترخیص با سرعت بیشتری محقق شد.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو درمورد تامین سرم در سال ۱۴۰۲ نیز تصریح کرد: با افزایش ظرفیت تولید، افتتاح خطوط جدید تولید سرم و واردات همزمان سرم، وضعیت تامین این اقلام به نسبت مدت مشابه بهبود چشمگیری یافت و همزمان با گرمای تیر و مرداد سال گذشته، ایام اربعین حسینی و دو پیک شیوع آنفلونزا و سویه‌های جدید کرونا، نه تنها کشور دچار کمبود سرم‌های تزریقی نشد بلکه در حال حاضر دپو قریب به سه ماه از سرم در کشور موجود است.

به گفته وی در سال ۱۴۰۰ ماهانه ۹ تا ۱۱ میلیون سرم مصرف شده بود که طی یک سال گذشته ۲۴۳.۵ میلیون سرم تامین و در آبان ۱۴۰۲ رکورد تامین ۲۶ میلیون سرم در ماه شکسته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز