خبرگزاری کار ایران

معاون وزارت بهداشت:

بیشترین میزان از کارافتادگی مربوط به بیماری‌های قلبی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۲۹۴

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیش از ۴۵ درصد مرگ‌های ناشی از بیماری‌های غیرواگیر و همچنین بیشترین میزان از کارافتادگی مربوط به حوزه قلبی و عروقی است، بر اهمیت پیشگیری از بروز این بیماریها تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، حسین فرشیدی در آئین افتتاحیه پنجمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین در مشهد مقدس اظهار داشت: سال گذشته در قالب پویش ملی سلامت، بر روی ۲ موضوع دیابت و فشار خون که ارتباط مستقیمی با بیماری‌های قلبی دارد، متمرکز شدیم و نتایج این پویش نشان داد که در حوزه ارتقای سواد سلامت در جامعه بیش از پیش باید تلاش کرد.

وی نقش دانشگاه‌ها، انجمن‌های علمی و شبکه‌های تحقیقاتی در حوزه سلامت و پیشگیری از بیماریها را بسیار مهم دانست و گفت: در موضوع قلب شبکه تحقیقاتی قلب و عروق به ریاست دکتر نوحی کارهای بزرگی در کشور در حال انجام است و با توجه به همکاری بیش از ۲۰ استان کشور در این کنگره که بسیار امیدبخش هم است، انتظار اثرپذیری بیش از پیش در برنامه‌های حوزه قلب و عروق را داریم و وزارت بهداشت هم در این خصوص حمایت لازم را خواهد داشت.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: مشهد جایگاه ویژه‌ای در حوزه قلب و عروق دارد و با توجه به فعالیت بیمارستان‌های رضوی و امام رضا(ع) و همچنین داشتن اساتید، متخصصان و جراحان توانمند در این حوزه انتظار می‌رود که از این ظرفیت‌ها حداکثر استفاده شود.

به گزارش وبدا، فرشیدی از حمایت وزارت بهداشت از برگزارکنندگان کنگره قلب کاسپین در راستای توسعه سلامت جامعه و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز